با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

خادمی اهل بیت افتخار بسیار بزرگی است که نصیب هر فردی نمی شود

نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه خادمی اهل بیت افتخار بسیار بزرگی است که نصیب هر فردی نمی شود، گفت: امروزه انقلاب اسلامی برگ بزرگی از برگ‌های درخشان و زرین نهضت عاشورا است.

منتشر شده

در

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گردهمایی بزرگ رضویون عاشورایی در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان که با تلاش دفتر آستان قدس رضوی در آمل برگزار شد، اظهار کرد: این همایش بزرگ با تلاش خادمیاران و عوامل آستان قدس رضوی برگزار است و باید قدر این محافل و مجالس را به خوبی دانست.

وی با اشاره به رویداد عظیم عاشورا در صحرای کربلا، افزود: در این روز عزیز می‌توان اوج حقارت و خاری از سوی لشکریان ابن‌زیاد و اوج عظمت و بزرگی را در بین اصحاب امام حسین(ع) و یارانش به خوبی مشاهده کرد و نتیجه گرفت که نهضت عاشورا برای همیشه در تاریخ ماندگار بوده و برای افراد جامعه و آیندگان درس بزرگی خواهد بود.

نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از بزرگترین افتخارات مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت ایران اسلامی وجود بارگاه نورانی امام هشتم شیعیان است که هر ساله زائران فراوانی به مشهدالرضا عزیمت می‌کنند، تصریح کرد: خدمی کردن درگاه اهل بیت از دیگر افتخارات برای هر فرد شیعه در طول زندگی است که امروزه خادمیاران فراوانی از مازندران برای خدمت به زائران رضوی و عرض ارادت به ساحت ملکوتی امام رضا(ع) عازم استان خراسان رضوی می‌شوند.

این مسؤول خادمی کردن به درگاه امام هشتم شیعیان را هم اجر و پاداش با خادمی درگاه امام حسین(ع) و دیگر اهل بیت دانست و بیان کرد: امروزه انقلاب اسلامی برگ بزرگی از برگ‌های درخشان و زرین نهضت عاشورا است و از سال‌های گذشته تاکنون شاهد صدور انقلاب اسلامی به فراتر از مرزها و کشورهایی همانند لبنان، فلسطین و دیگر کشورهای آزادیخواه دنیا هستیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه اگر امروزه کشورهای همانند یمن در مبارزه با ظلم و زور توانستند بدرخشند و قدرت حزب‌الله و مقاومت فلسطین در دنیا نمودار شده است به برکت درس‌آموزی از نهضت عاشورا و صدور اهداف والای انقلاب اسلامی در راستای حمایت از مظلومان عالم است.

وی با اعلام اینکه هیچ چشمه‌ای جوشان‌تر از چشمه عاشورا نیست، هیچ‌دانه‌ای پربارتر از دستاوردهای عاشورا نبوده و هیچ شاخه‌ای پربارتر از آن نخواهد بود، ادامه داد: پیامبر اسلام همیشه می‌فرمودند که ما سفینه نجات هستیم ولی سفینه نجات از سفینه نجات امام حسین(ع) سریع‌تر و وسیع‌تر نیست.

امام جمعه سابق شهر زاهدان با اعلام اینکه امام سوم شیعیان به جنگ با یزد نرفت بلکه در مقابل جریان یزدی و یزدیان زمان ایستادگی کرد، گفت: اگر همه روزها باید عاشورا و همه زمین‌ها باید عرصه کربلا باشد به این خاطر است که نهضت عاشورا و کربلا عالم تاب شده است.

وی با تأکید بر اینکه آل‌الله و اهل بیت امام حسین(ع) همانند خود آن امام هم‌اکنون در جای جای دنیا در حال درخشش و تلألؤ هستند، بیان کرد: باید امروزه تاریخ برای زورگویان و ظالمان دنیا درس عبرت باشد.

سلیمانی یادآور شد: دنیا عبرت خانه بزرگ است زیرا با یک تحلیل و تدبر می‌بینیم که از قبر یزد، آثار بنی‌امیه و آل‌زیاد جز چند تکه سنگ چیزی نمانده است ولی روز به روز بر عظمت نهضت عاشورا، عاشقان حسینی، خاندان اهل بیت و یاران باوفایش افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 170 سال قبل بر اثر سیل عجیب در شام آرامگاه مبارک حضرت رقیه(س) را آب همانند دیگر نقاط شهر فراگرفت ولی بار دیگر این آرامگاه مبارک بازسازی شده و جایگاه عاشقان اهل بیت است، گفت: می‌توان در زندگی روزمره خود با درس گرفتن از اهل بیت همیشه ماندگار و جاوید بود و در دنیا و آخرت رستگار شد همچنین در مسائل سیاسی هم باید همگام با مقام معظم رهبری گام برداریم و گوش به فرمان ولایت باشیم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.