با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

خدمات ارزشمند علامه حسن‌زاده آملی به جهان اسلام بی‌نظیر است/ آثار حضرت علامه در دانشگاه‎ها و حوزه‌ها تدریس شود

امام جمعه موقت تهران گفت: خدمات ارزشمند علامه حسن‌زاده آملی به جهان اسلام بی‌نظیر است و باید آثار حضرت علامه در دانشگاه‎ها و حوزه‌ها تدریس و بررسی شود.

منتشر شده

در

آیت‌الله کاظم صدیقی امروز در مراسم گرامیداشت اربعین ارتحال ملکوتی عالم بانی و سالک توحیدی آیت‌الله حسن حسن‌زاده‌آملی در مصلای این شهرستان، اظهار کرد: آمل از گذشته تاکنون شهری عالم‌پرور، شهیدپرور و دانشمندپرور بوده است و مردمان این دیار اهل علم و دانش بوده و هستند.

وی با اعلام اینکه اگر ایمان کنار سفره علم قرار گرفت خداوند درجات فراوان به انسان می‌دهد، افزود: با توجه به آیات قرآن جان، نیت و عمل پاک صعود میکند البته ما برای برای کار و مأموریت بزرگ به دنیا آمدیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: زمان مأموریت ما در دنیا نیز محدود است و در پایان بازخواست میشویم که اوامر الهی را اجرا کردیم یا نه.

صدیقی با اشاره به اینکه خداوند ما را برای آبادانی زمین و زمینه آورده است، بیان کرد: ما آمدیم تا با عمر خود عمران و آبادانی کنیم و باید همه کارهای‌مان براساس فرمان الهی باشد، اگر با فرمان خداوند کاری نکنیم و در عمر خود از فرامین الهی استفاده نکنیم باید بدانیم عمر نکردیم و دست به عمران نزدیم بلکه همه چیز را خراب کردیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه انسان در مدت زمان کوتاه عمر در این عالم برای هدف بزرگی آمده است، یادآور شد: ما برای رام کردن و نرم کردن زمین آمده‌ایم تا حاصل بچینیم و هم در زمینه جان بذر علم و ایمان بپاشیم تا با عمل نیک آنها را درو کنیم، اگر کسی خود را تزکیه کرد و موانع رشد و تقرب به خداوند همانند گناه، رزایل اخلاقی و غفلت را زدود باید بداند مسیر مستقیم را انتخاب کرده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه انسان نباید از غفلت غافل شود، تصریح کرد: انسان نباید حتی برای زمانی کوتاه غفلت را از یاد ببرد بلکه باید بداند برای چه آمده است، خداوند چرا او را آورده، مرگ حق است و صحت بدن نیز بیماری به دنبال دارد، بیان کرد: پس غفلت عمر را به هدر میبرد و ما آمده‌ایم به تعبیر خداوند به سوی او صعود کنیم و با طینت، نیت، عمل و روح پاک به بالا برویم.

صدیقی با اعلام اینکه بالارونده گوهر جان ما است و ایمان و عمل به همراه جان پاک به سمت ملکوت می‌رود، افزود: عمل باید فکری، قلبی و جواری صالح باشد هرچند علم چراغ راه، مشعل فروزان، نور و راهنما است، علم تحفه الهی، حجت بر بشر و عامل وصول به سوی پروردگار است و در حیطه‎‎های مختلف تعریف متفاوت از علم می‎شود.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی‌های علوم حسی، نقلی، عقلی و کشفی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات و روایات تعریف زیادی از علم دارد و بشر را فراوان به سوی آن فرا می‌خواند همچنین امام صادق(ع) حصار را از عمل برداشتند و با تربیت شاگردان فراوان سعی در نشر و ترویج علم داشتند.

این مسؤول با اعلام اینکه فقیه دین را می‌فهمد، هضم میکند و وارد جان می‌سازد، ادامه داد: امام صادق همه را به علم فراخواند و علم توشه قبر ما است، پیامبر اسلام راه خود را به دستور خدا به امت اعلام کرده و کارش دعوت به خدا بود و با روحیه انتقامجویی با کسی جنگ نکرد زیرا در طول زندگی پیامبر اسلام ۸۰جنگ بر ایشان تحمیل شده و در زمان حساس هر موقع عرصه در میدان تنگ میشد اصحاب به پیامبر رجوع می‌کردند.
صدیقی با اشاره به اینکه پیامبر حجاب‌ها و گرگ‌ها را از مسیر در جنگ برداشتند تا ابرهای جهالت کنار رود، مردم خدا را بشناسند و عبادت کنند تا به لقای الهی برسند، گفت: پیامبران همه با عقل وارد مسیر هدایت مردم شدند البته عقل همانند معادن مکتشف و مهندس اکتشاف می‌خواهد و انبیا عقل را اکتشاف و معرفی کردند.
وی با اعلام اینکه راه عرفان راه شهود و دیدن با چشم دل و یافتن حقایق است، بیان کرد: آنچه که ما در وجود خود می‌یابیم قابل انکار نیست و علامه حسن‎زاده آملی بنده صالح و عبد خالص خداوند بودند و عارف، عالم ربانی و سالک توحیدی به تعبیر رهبر انقلاب توانستند در عمر با برکت خود خدمات زیادی نه تنها به جهان اسلام بلکه به همه عالمان و اندیشمندان دنیا دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت خلق کتاب معرفی کرده است، یادآور شد: اگر انسان بر پایه ایمان عالم شود خداوند آن را تا آنجا بالا می‌برد که مظهر اسم اعظم خداوند شده و به شهود وجودی میرسد زیرا وجود انسان مظهر اسمای الهی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید ای انسان هر جا هستید خدا را دارید و هیچ جا تنها و بدون خداوند نیستید، بیان کرد: خداوند همه جا حضور قیمومیه دارد و اگر کسی بندگی کند می‎تواند به درجات بالایی برسد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه عبودیت گوهری بسیار ارزشمند است، در بیان جایگاه والای شهدا، گفت: خداوند در قرآن می‎فرمایند که نه به شهید و کسی که در راه خداوند کشته شده است، مرده بگویید بلکه آنها زنده هستند، هرچند باید در بیان برخی مسائل مهم بهتر است انسان ادب زبانی داشته باشد و مؤدبانه برخورد کند.

این مسؤول افزود: اگر کسی بگوید شهید مرده است خود مرده خواهد بود بلکه شهید زنده است و نزد خداوند روزی مستمر دارد، در دل‌تان حتی سوظن به حیات شهید نداشته باشید، اینها زندهاند و دین، عزت، اقتدار و امنیت‌مان را شهدا زنده کرده‌اند، شهید در نزد خدا هست و خداوند همه جا جلوه دارد پس شهید را هیچ زمان و مکان حبس نمیکند و این مهم در مورد علما صادق است، البته عالمی که با نردبان علم الهی به علوم حقه دست پیدا کرده است در جسم خلاصه نمیشود و روحش جهان‌نما است.

صدیقی با اشاره به ایام ارتحال عالم ربانی و سالک توحیدی، بیان کرد: وقتی عالمی از دنیا می‌رود ملائکه بر او استقبال می‌کند و عالم اسلام و جهان تشییع داغدار میشود./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.