با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

خریداری 300 دستگاه آمبولانس توسط هلال احمر/ اضافه شدن 700 جوان به جمعیت داوطلبان در 4 ماه

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمات‌رسانی توسط این جمعیت خریداری شد، گفت: تعداد 700 هزار جوان طی چهار ماه گذشته به جمعیت داوطلبان هلال احمر اضافه شدند.

پیرحسین کولیوند در حاشیه سفر به مازندران و افتتاح طرح ملی منطقه ای ساماندهی سواحل، برگزاری مانوار امداد و نجات ساحلی و بهره برداری از پایگاه امداد و نجات ساحلی اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی جمعیت هلال احمر توسعه و افزایش پایگاه های امدادی جاده ای، ساحلی و کوهستانی است.

وی افزود: در هر مکانی که با استفاده از ظرفیت استانی ساختمان برای هلال احمر ایجاد شود این جمعیت تجهیزات لازم را اختصاص داده و برای آن آمبولانس و خودروهای نجات درنظر می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه پایگاه های امداد و نجات از خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات نجات برخوردار هستند، تصریح کرد: برای پایگاه های ساحلی نیز امکانات دریایی در نظر گرفته می شود تا با تمام توان به ارائه خدمات بپردازیم.

وی با اشاره به ابتکار عمل مسؤولان استانی مازندران در ایجاد پایگاه امداد و نجات ساحلی در فریدونکنار، گفت: زیرساخت های خوبی در این پایگاه ایجاد شده و در مجاورت ساحل دریای خزر نیز در اقدام ابتکاری استخر شنی روباز برای استفاده کودکان، خردسالان و افراد کم توان تعبیه شده تا همگان از نعمت خدادادی دریا بهره بگیرند.

کولیوند با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات ساحلی در مازندران، یادآور شد: این مانور تمرین بزرگ برای داوطلبان بوده و یک همایشی بود تا بتوان بار دیگر هم افزایی و هم فکری به همراه توان و قدرت داوطلبان سنجیده شود و آنها نشان دهند که در عملیات امدادی و نجات چگونه خدمت رسانی دارند.

وی با اعلام اینکه وظیفه عمده هلال احمر براساس اصول پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه است، افزود: از همه ظرفیت‌های استان های دیگر برای امدادرسانی در سواحل مازندران کمک می گیریم همچنین از مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی خدمات امدادی متنوع انجام شده و تمام توان را برای خدمت به مردم بسیج می کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تأکید بر اینکه در اهداف اولیه خود می خواهیم کمترین تلفات و خسارت انسانی در ایام گرم تابستان و دیگر روزهای سال در سواحل گزار شود، خاطرنشان کرد: باید هموطنان مان با سفر به مازندران و در نظر گرفتن موارد و الزامات ایمنی بتوانند از دریا بهره کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حضور هلال احمر در هر برهه از زمان و در هر حادثه و اتفاق است تا موجبات آسایش و آرامش مردم رقم بخورد، ادامه داد: باید این سرمایه اجتماعی روز به روز اضافه شده و این مهم نیازمند تلاش و همت همگانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمات‌رسانی توسط جمعیت هلال احمر خریداری شد، بیان کرد: تعداد یک هزار دستگاه خودروی نجات نیز از طریق سازمان صلیب سرخ جهانی برای کشورمان در نظر گرفته شده که تا پایان سال در اختیار هلال احمر قرار می‌گیرد تا ناوگان خودروهایی زمینی جمعیت تجهیز شود.

کولیوند با اشاره به اینکه مردم برای ارائه خدمات بهتر باید با عوامل امدادی مشارکت داشته باشند، بیان کرد: باید تلاش شود تا هر کس هر توانی دارد را به کار گیرد و افراد به عنوان یک عضو داوطلب هلال احمر در کنار دیگر داوطلبان دست به خدمت رسانی بزنند.

وی با اعلام اینکه تعداد ۷۰۰ هزار جوان طی چهار ماه گذشته به جمعیت داوطلبان هلال احمر اضافه شد، متذکر شد: روز به روز نگاه مان داوطلبانه با جوانگرایی است البته سال ۱۴۰۲ نیز سال تجهیز و نوسازی ناوگان هلال احمر خواهد بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.