با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

خسارت‌دیدگان سیل کمک بلاعوض دریافت می‌کنند

رئیس‌جمهور گفت: خسارت‌دیدگان سیل، کمک بلاعوض دریافت می‌کنند و پرداخت تسهیلات بلندمدت نیز در برنامه کاری قرار دارد.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در جمع مردم سیل‌زده روستای کردخیل ساری، اظهار کرد: بسیار خوشحالم خداوند به من توفیق داد تا در این لحظات خدمت شما مردم وفادار به کشور، دین و نظام‌ برسم.

وی اظهار کرد: برای همگان درد، غم و رنج بود که در آغاز سال جدید در کنار رحمتی که خداوند با بارانش نازل کرد، برای زندگی عده‌ای از هموطنان عزیزمان به واسطه سیل و سیلاب، مشکلاتی پیش آمد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا همه این خسارت‌ها و مشکلات با دست پرتلاش مردم و در حد امکان با کمک دولت جبران شود، افزود: به همه آنهایی که مسکن‌شان خسارت دیده، یا شغل، دام و زمین کشاورزی‌شان دچار آسیب شده، حتماً هم کمک بلاعوض می شود و هم وام بلندمدت کم‌بهره خواهیم داد.

روحانی اضافه کرد: دولت با همه توان‌ در کنار و در خدمت مردم است.

وی با بیان اینکه امروز همه مسوولان، نهادها و کمیته‌ها، هلال احمر، امدادگران و نیروهای مسلح در کنار مردم هستند، اظهار کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و مشکلاتی که پیش آمده را رفع کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران در شرایط سختی و مشکلات به فکر هم بوده و همدیگر را یاری می‌‌کنند، گفت: امروز بسیاری از استان‌های کشور بویژه خوزستان درگیر مشکل بارندگی شدید و سیلاب هستند.

روحانی افزود:  باید دست به دست هم دهیم تا از مشکلات عبور کنیم.

 در جریان سیل اخیر بر اساس اعلام مسوولان استانی تاکنون هزار و 340 میلیارد تومان خسارت به مازندران وارد شده است که 558 میلیارد تومان از این خسارت به بخش دام و طیور،227 میلیارد تومان به معیشت مردم و 477 میلیارد تومان نیز به بخش زیربنایی و تاسیسات وارد شده است.

 همچنین 30 میلیارد تومان خسارت به اصناف روستایی خسارت وارد شد که در مجموع قریب 1340 میلیارد تومان است.

بیش از 6 هزار واحد مسکونی در اثر سیل و بارش شدید باران و برف در استان مازندران خسارت دیده‌اند.

در اثر وقوع سیل و بارش شدید باران پنج نفر در استان مازندران جان باختند.

اقدامات گروه‌های جهادی و مردم برای خروج بحران و عادی سازی زندگی مردم در روستاهای سیل زده ادامه دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.