با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

خسارت 242 میلیارد تومانی سیل در سوادکوه/قدردانی از اقدامات مؤثر سپاه در سیل اخیر

فرماندار سوادکوه با اشاره به خسارت 242 میلیارد تومانی خسارت سیل در شهرستان سوادکوه از کمک‌های مؤثر سپاه در سیل اخیر تقدیر کرد.

منتشر شده

در

سعید یزدانی  در برنامه شبکه تبرستان با عنوان «استان ما» با تشکر از سپاه سوادکوه که کمک‌های مؤثر در سیل اخیر داشتند و اختیار منطقه ولوپی را به انها واگذار شد که عملکرد قابل تقدیری انجام دادند، گفت: باید علاوه بر تخریب فیزیکی سیل به بازسازی آثار تخریبی سیل بر ذهن‌های مردم با برگزاری برنامه‌های شاد هم کار کنیم.

وی با بیان اینکه حضور چهره‌های مشهور و برگزاری برنامه‌های شاد باعث می‌شود تا ذهن‌های به سوی آن هدایت شود و نیروهای خدماتی و امدادی به وظایف خود به نحوه بهتری عمل می‌کنند و از طرف دیگر مردم با دیدن چهره‌های مشهور، دلگرم می‌شوند.

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه همه روستا‌های ما در سیل اخیر خسارت دیدند و 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی ما از 10 تا 100 درصد آسیب دید، خاطرنشان کرد: خزانه‌گیری در شالیزار‌های ما به دلیل اختلاف دما با پایین‌دست هنوز انجام نشد ولی گِل و لای و شاخه درختان در زمین‌های شالیزاری وجود دارد.

رئیس مدیریت بحران شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه 400 هکتار از باغ‌های سیاه‌ریشه ما که در شیب تند قرار دارند، از بین رفت، اظهار کرد: 20 سر دهنه و 15 کیلومتر از کانال آب ما از بین رفت و 4 واحد مرغداری، 3 واحد پرورش ماهی، 60 واحد دامداری سبک و سنگین هم خسارت جدی دید و در مجموع 5 میلیارد خسارت به بخش دامداری و کشاورزی سوادکوه وارد شد.

یزدانی به تخریب 3 واحد مسکونی، آسیب به 140 واحد مسکونی روستایی و آبگرفتگی 280 واحد مسکونی و خسارت به لوازم زندگی مردم اشاره کرد و افزود: 110 اصله تیر برق در سوادکوه شکست و 5 و نیم کیلومتر سیم برق در سوادکوه از بین رفت و خسارت در بخش برق شهرستان هم یک میلیارد و 700 میلیون تومان برآورد شد و آب 34 روستای سوادکوه هم قطع شده بود.

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه 2 برآورد خسارت داریم و با توجه به اینکه 120 نقطه رانشی در سوادکوه داریم و برای تثبیت هر متر آن به 5 میلیون تومان نیاز است و در مجموع 242 میلیارد تومان خسارت سیل در شهرستان سوادکوه بود که 85 میلیارد تومان خسارتی و 157 میلیارد تومان برای تثبیت است، گفت: 2 معدن که 110 کارگر در ان اشتغال دارند، فرو ریخت و اگر اطلاع‌رسانی‌ها نبود شاهد فاجعه انسانی در ان بودیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.