با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

خوشرو، منظومه شاباجی را آلبوم کرد

منظومه عاشقانه ' شاباجی ' مربوط به منطقه آلاشت سوادکوه با خوانندگی استاد ابوالحسن خوشرو خواننده سرشناس آوازهای مازندرانی تبدیل به آلبوم شده است.

منتشر شده

در

شاباجی همانند بسیاری از منظومه های ایرانی قصه دلدادگی گالش زاده ای به نام ' ملاخان جان حیدری ' از منطقه آلاشت است که دست روزگار اجازه نمی دهد به مراد دلش برسد.

شاباجی با آهنگسازی و تنظیم بابک خوشرو و صدای استاد ابوالحسن خوشرو به بازار موسیقی عرضه شده و قرار است با حضور استاد خوشرو و جمعی از چهره های فرهنگی و هنری مازندران سه شنبه این هفته در سالن زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری رونمایی شود. 

مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا که انتشار این اثر هنری را بر عهده دارد به خبرنگار ایرنا گفت: آلبوم موسیقی بومی شاباجی از 9 قطعه تشکیل شده است که منظومه عاشقانه بومی شاباجی آخرین قطعه اجرا شده در این آلبوم است. 

محمد غلامی افزود: شاباجی به دلیل همراه بودن موسیقی دستگاهی ایران با موسیقی بومی مازندران، ساختاری متفاوت با بسیاری از آلبوم های موسیقی مازندرانی دارد.

وی توضیح داد: سازبندی و تنظیم قطعات در این آلبوم به گونه ای است که فضای موسیقایی متفاوتی برای مخاطب ایجاد می کند. گفت و گوی بین تار به عنوان ساز اصیل ایرانی و دوتار و کمانچه محلی به عنوان سازهای مورد استفاده در موسیقی مازندران و همراهی این سازها با آواز استاد خوشرو فضای موسیقایی شنیدنی و جذابی را ایجاد کرده است.

غلامی گفت: مقدمه روشا، تکنوازی دوتار، منظومه فاطمه مسکین، نوبهار(نرگس بانو)، آواز امیری، گل من، آواز نجما و منظومۀ شاباجی نام های قطعات این آلبوم موسیقی مازندرانی هستند.

بابک خوشرو (تار و سه تار)، مهبد نبوی (کمانچه)، سعدی صادقی (لَـلِه وا)، پرویز عبداللهی (سرنا و قرنه)، امیر خواستار (نی)، علیرضا خوشرویی (تار)، سامان نوروزیان (کمانچه آلتو)، برزو بهرامی (تنبک)، روزبه خوشرو (نقاره) و آرش موسوی (بربط) نوازی این آلبوم را بر عهده دارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.