با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

خیراندیشی 30 میلیاردی آملی‌ها برای درمان بیماران سرطانی

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل گفت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال از سوی خیران، نیک‌اندیشان و مردم آمل به صورت نقدی و غیرنقدی به انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین در ۱۰ ماه گذشته سال جاری کمک شده است.

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر| از قدیم گفتند در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، راه خیر و نیکی باز است و در این مسیر یک‌طرفه و بدون سرعت‌گیر می‌توانید با نهایت شتاب از دیگر خیران نیک‌اندیش سبقت بگیرید تا گره‌ای از مشکلات نیازمندان باز شود، درد دردمندی دوا شده و گل لبخند بر لب کودک یتیم و نیازمندان شکوفا شود.

انجام کارهای خیر با توجه به نوع‌دوستی و انسان‌دوستی نه تنها باعث شادی خانواده نیازمندان می‌شود بلکه جامعه را در مسیر فقرزدایی، ریشه‌کنی نداری، دستگیری از نیازمندان و فعال کردن آنها در مسیر کسب و کار حرکت می‌دهد.

بسیاری از خیران علاوه بر کمک نقدی و غیرنقدی به نیازمندان و مستمندان جامعه، مسیر را برای کسب و کار، اشتغال و ایجاد درآمد افرادی مهیا می‌کنند که با توجه به نیازمندی نه ضامنی برای ضمانت دارند و نه کسی که سفارش آنها را در شرکت و مؤسسات خصوصی و دولتی برای اشتغال انجام دهد.

وجود مؤسسات خیریه مردم‎نهاد و سازمان‌های کمک به نیازمندان راه را برای حمایت از افرادی مهیا کرده که با فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند و راه و روش کسب درآمد و روزی حلال را آموزش می‌دهند.

بسیاری از مؤسسات مردم‌نهاد و خیِّرمحور در زمینه درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج تمام تلاش خود را به کار بستند و یکی از انجمن‌های خیریه برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، انجمن آرین در شهرستان آمل است.

آرین کلینیکی برای رسیدگی به کاهش درد بیماران سرطانی

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل با اعلام اینکه انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آرین یک تشکل غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است، اظهار کرد: این انجمن به یاد مرحوم "آرین مسقطی آملی" بیمار جوان مبتلا به سرطان که دار فانی را وداع گفت، با همت خانواده‌اش در سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد و با همت خیران و نیک‌اندیشان در سال ۱۳۹۲ نخستین مرکز شیمی درمانی و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی را به راه انداخت.

محسن آسوری افزود: این مجموعه با ترویج فرهنگ نیکوکاری و حمایت مادی و معنوی از بیماران مبتلا به سرطان نیازمند با حفظ کرامت انسانی فعالیت داریم.

وی با اعلام اینکه سرطان‌های شایع این روزها شامل سرطان‌های پستان، پروستات، پوست، معده، روده بزرگ، مثانه، تیروئید، ریه و خون است، تصریح کرد: انجمن آرین با ساختار سازمانی هیأت امنا، هیأت مدیره و مدیرعامل اداره می‌شود و شامل بخش‌های روابط عمومی، فناوری اطلاعات، مدیریت منابع، مشارکت مردمی، مددکاری و بخش آموزش است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل با اعلام اینکه هم‎اکنون حدود ۳۰ پزشک فوق تخصص و متخصص با تعرفه دولتی در کلینیک آرین مشغول ارائه خدمات تشخیصی و درمانی هستند، یادآور شد: به صورت متوسط حدود ۵۰۰ مورد شیمی درمانی رایگان توسط پرستاران باتجربه به همراه حدود ۵ هزار ویزیت در این کلینیک انجام می‌شود.

انجام ۵۰۰ مورد شیمی‌درمانی رایگان در کلینیک آرین

این مسؤول ادامه داد: اقدامات حمایتی همانند شناسایی، راهنمایی و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و در صورت نیاز ارجاع به مراکز درمانی و تخصصی، تأمین هزینه دارو و درمان با توجه به درصد مددکاری و انجام مراحل مختلف شیمی درمانی، تأمین ملزومات پزشکی شامل اکسیژن، تخت، ویلچر، واکر، ایزی لایف و کیسه کولوستمی، تشکیل جلسات مشاوره روانشناسی فردی و گروهی، اهدای سبد کالاهای اساسی خانوار، کمک هزینه معیشتی برای مددجویان واجد شرایط مددکاری، اطلاع‌رسانی درباره انواع سرطان، چگونگی پیشگیری و درمان از طریق چاپ و نشر جزوات، کتاب، پوستر، صدا و سیما و جراید در دستور کار قرار دارد.

آسوری با اعلام اینکه با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های دارویی هلال احمر در این مجموعه تهیه داروهای شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان و داروهای بیماران خاص آسان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، بیان کرد: اعتقاد زیادی به کار تیمی و جمعی داریم و اهداف ما در این مجموعه به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دسته‌بندی شده است.

رسیدگی به مراحل درمانی ۱۵۴۷ بیمار سرطانی در کلینیک آرین آمل

وی با اشاره به اینکه در دو حوزه خدمات حمایتی از بیماران و نیازمندان و ارائه خدمات درمانی به شهروندان مشغول به کار هستیم، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون یک هزار و ۵۷۴ پرونده بیماران سرطانی در این مرکز تشکیل شده و حدود یک‌هزار و ۱۰۰ پرونده فعال با توجه به مددکاری و براساس میزان نیازمندی از ۳۰ تا ۱۲۰ درصد خدمات مختلف گرفتند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل متذکر شد: پوشش هزینه فاکتور بیماران، تأمین سبد غذایی، تهیه داروهای شعبه هلال احمر، حمایت روان‌شناسی، گروه درمانی، فرددرمانی، برگزاری کلاس‌های مجازی و پاسخگویی به سؤوالات متعدد از دیگر خدمات است.

این مسؤول با اعلام اینکه تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا امانت‌دار شایسته‌ای برای همیاران در راستای ارائه خدمات به نیازمندان باشیم، گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا از اواخر سال گذشته تاکنون ماهانه سبدهای غذایی و معیشتی زیادی بین افراد جامعه هدف توزیع شده و با توجه به مناسبت‌های مختلف سبدهای حمایتی کالا با حفظ کرامت انسانی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

آسوری با اشاره به اینکه برای آغاز سال جدید و عید نوروز بیش از ۶۰۰ سبد کالا به ارزش هر سبد ۵ میلیون ریال در نظر گرفته شد، ادامه داد: آسوری افزود: ‏زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع واقع در بلوار ولایت این شهرستان با همت شهرداری و شورای اسلامی برای راه‌اندازی مرکز جامع تصویربرداری در نظر گرفته شده است.‏

مرکز جامع تصویربرداری آرین در آمل احداث می‌شود

وی بیان کرد: اسپیرومتری یا تست ریه، نمونه‌برداری مغز استخوان BMA ، تست ورزش، اکو قلب، اکو قلب جنین، نوزاد و مادر، آندوسکوپی، کلونوسکوپی، نوار قلب، نوار مغز، دندانپزشکی در این مرکز انجام می‌شود و به زودی سونوگرافی، هولتر فشار خون، نوار قلب، آندوسکوپی و کلونوسکوپی اطفال در این مرز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین آمل با اشاره به اینکه مردم این شهرستان همیشه احساس مسؤولیت می‌کنند و به فکر همنوعان هستند، یادآور شد: بخش‌های اقتصادی، بهداشت و درمان، اموزش و فرهنگ در کارگروه انجمن فعال بوده و کمیته آموزش و کمیته فناوری و آی‌تی مشغول سازماندهی بیماران و خدمات ارائه شده به آنها هستند.

این مسؤول با اعلام اینکه متأسفانه در ۱۰ ماه امسال تعداد ۲۰۰ نفر به جمع بیماران سرطانی مرکز آرین افزوده شده است، بیان کرد: تعداد یک هزار و ۵۷۴ بیمار نیازمند مبتلا به سرطان شناسایی شده است هرچند معتقدیم بیماران زیادی هنوز شناسایی نشدند.

آسوری به اشاره به شفافیت کامل مالی با نهایت دقت و توجه، گفت: علاوه بر بیماران سرطانی اسفند ماه امسال سبدهای غذایی بین بیماران هموفیلی نیازمند هم توزیع شده است.

وی بیان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۰ میلیارد ریال از سوی خیران، نیک‌اندیشان و همشهریان به صورت نقدی و غیرنقدی به انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین کمک‌رسانی شد.

آسوری گفت: با حمایت همه خیران، مردم و نوع‌دوستان امیدواریم هرچه زودتر شاهد کاهش میزان افراد مبتلا به سرطان باشیم و بنا به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی به بیماران کمک کنیم تا علاوه بر درد بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

خیراندیشی ۳۰ میلیارد ریالی خیران آملی برای درمان بیماران سرطانی

 در جدیدترین آمار اعلام شده مربوط به سرطان تعداد بیش از ۱۰۸ هزار و ۷۹۸ مورد ابتلای جدید به این بیماری صعب‌العلاج در کشورمان ثبت شده که ۵۸ هزار و ۹۲ نفر فرد مبتلا مرد و ۵۰ هزار و ۷۰۶ نفر دیگر زن هستند.

سرطان بیماری سخت و درآور است که حتی همه افراد جامعه از شنیدن نام ان وحشت دارند.

علاوه بر حمایت روحی و روانی بیماران صعب‌العلاج به حمایت مالی چشم دوخته‌اند زیرا هزینه دارو، شیمی درمانی و مراحل مختلف بهبود این بیماران بسیار بالا است.

امیدواریم با حمایت نهادهای دولتی، مؤسسات خیریه، دستگاه‌های خصوصی، مردم و همشهریان روز به روز شاهد کاهش آمار مبتلایان به بیماری سرطان باشیم و جامعه‌ای شاداب، پرنشاط و پرتحرک را رقم بزنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.