با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

خیزش عظیم بازگشت به مسجد و ایجاد شور و نشاط فرهنگی و مذهبی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: فعالیت های کانونی و مسجدی در جامعه ماندگار است و باید در کنار مساجد هنر را در خدمت نظام توحیدی، الهی و نورانی قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، حجت الاسلام کمال خداداده در آئین اختتامیه هفتمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی، اظهار کرد: هنر باعث زیبایی و نمایش واقعی واقعیت ها می شود و با هنر هر چه نمایش داده شود ماندگار خواهد شد.
وی افزود: تقارن دانشگاه، فرهنگ، هنر و کانون فرهنگی هنری مساجد در اشکواره حسینی می تواند بسیار اثرگذار و ثمربخش باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: وقتی در حوزه کاری و تشکیلاتی خود مجموعه های مختلف را بررسی می کنیم می بینیم که عوامل مختلف در ماندگاری جشنواره ها و رویدادها نقش دارند و در این بین ایجاد نشاط و شور فرهنگی و مذهبی بسیار مهم است.
خداداده با اعلام اینکه باید قدردان کنگره ها و مناسبت‌های بزرگ فرهنگی و مذهبی همانند اشکواره حسینی باشیم، یادآور شد: وقتی یک رویداد برای هفتمین سال پیاپی دنبال می شود ماندگار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه در کانون پرنشاط با محور دینی مساجد حل می شود، ادامه داد: امروزه به سراغ چیزهایی رفتیم که اصالت و هویت لازم را ندارند و در این مسیر شکست خوردیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید اوقات فراغت فرزندان خود و دیگر مسائل به یک هویت توحیدی پناه بیاوریم، گفت: هم اکنون باید خیزش عظیم بازگشت به مساجد شکل گیرد تا در جامعه مساجدی پویا، پرتحرک و در تراز داشته باشیم.
خداداده با بیان اینکه مسجد مکان تشکیلاتی و محوری هستند و از قدیم تاکنون مساجد راهبری عمل می کردند، خاطرنشان کرد: فعالیت های کانونی و مسجدی در جامعه ماندگار است و باید در کنار مساجد هنر را در خدمت نظام توحیدی، الهی و نورانی قرار دهیم.
وی گفت: در مقابل ظالمان در طول تاریخ برای انحراف بشریت از ابزارها و هربه های متنوع استفاده می کردند ولی جای گرفتن در جوار مسجد و حرکت در مسیر اهداف مسجدی و الهی ما را می تواند از گزند انواع انحرافات و فتنه ها مصون و محفوظ کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.