با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

دادستان : وظیفه ما حمایت از خبرنگاران و پیگیری حقوق عمومی است

حسینی عالمی به ساخت و ساز های غیر مجاز در استان مازندران اشاره کرد و گفت: آئین نامه ای تهیه و به همه دهیاران ابلاغ شد تا در صورت ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را به بخشداران اعلام کرده تا دادستانی های زیربط اطلاع رسانی کنند

منتشر شده

در

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت:مشکل زباله یکی از معضلات اصلی استان و حتی کشور است.



سید یونس عالمی حسینی  در نشست با خبرنگاران  با تشریح اقدامات ،نظارت بر دادسراهای استان ،اظهار داشت: توجه خاص به منابع طبیعی ،حفظ و جلوگیری از تخریب این سرمایه عظیم ملت ایران ،حفظ محیط زیست و اصلاح دفع مواد آلاینده محیط زیست را از اولویت های قوه قضائیه است.



وی افزود: روزانه 3 هزار و 100 تن زباله در استان تولید می شود حتی در ایام تعطیل و تابستان این میزان به 4 برابر می رسد که نیاز به دفع مناسب است اگر چه اتفاقات خوبی در این زمینه انجام گرفته اما کافی نیست.



دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با بیان اینکه مشکل زباله یکی از معضلات اصلی استان و حتی کشور است ،گفت: در برخی از شهرستان ها اتفاقات خوبی در این زمینه انجام شده است در مرکز استان نیز به دلیل مشکلاتی که در روند ورود تجهیزات ادامه ی ساخت کارخانه زباله سوز به تعویق افتاده بود که اکنون در حال انجام است.



وی ادامه داد: روند ساخت کارخانه زباله سوز در شهرهای بهشهر،بابل،نوشهر و تنکابن در حال انجام است و مشکل دفع زباله با پیگیری های مجدانه مرتفع خواهد شد.



عالمی دفع پسابها را از دیگر مشکلات حوزه زیست محیطی عنوان کرد ،افزود: در حال حاضر دو کشتارگاه صنعتی در ساری و بابل از تصفیه خانه برخوردار هستند اما پساب مابقی کشتارگاه غیربهداشتی دفن می شود.



وی بر لزوم حمایت از خبرنگاران و رسانه ها تاکید کرد و ادامه داد: خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه وظیفه دارند تا مطالبات مردم را پیگیری کنندتا آنجایی که وظیفه قانونی است از خبرنگاران در وظیفه اطلاع رسانی حمایت قضایی خواهیم کرد بر این عقیده ام باید خبرها به گوش مردم برسند.



حسینی عالمی افزود: وظیفه ما حمایت از خبرنگاران و پیگیری حقوق عمومی است.



وی  به ساخت و ساز های غیر مجاز در استان مازندران اشاره کرد و گفت: آئین نامه ای تهیه و به همه دهیاران ابلاغ شد تا در صورت ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را به بخشداران اعلام کرده تا دادستانی های زیربط اطلاع رسانی کنند.



حسینی عالمی با هرگونه تخلفی در رابطه با منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می شود ادامه داد:باید جلوی تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را بگیریم ،دادستان ها هم وظیفه دارند در اسرع وقت پیگیری لازم داشته باشند.



وی تخریب جنگل و قاچاق چوب را از دیگر معضلات استان عنوان کرد و بازدید از عرصه منابع طبیعی و تخریب آن را از برنامه های مهم دادستانی اعلام کرد.



حسینی عالمی با اشاره به حوزه بانک ها گفت:بانک ها در گرفتن وثیقه دقت لازم ندارند ،وام ها در محل مناسب مصرف نمی شود و این امر مشکلات متعددی را ایجاد می کند.



وی حمایت از کارآفرینانی که اشتغال ایجاد می کنند را سیاست های قوه قضائیه عنوان کرد و افزود:بنگاه هایی که دارای فعالیت مناسب هستند کمک می شود که تعطیل نشوند.



حسینی در بخش دیگر از سخنانش به آتش سوزی جنگل های مازندران اشاره کرد و گفت: زمانی که جنگل های غرب استان دچار آتش سوزی شد به دلیل امکانات مناسب و نبودن بالگرد روند اطفای حریق به سختی انجام شد.



وی اشاره به اینکه روند رسیدگی به پرونده شهرداری ها زمان بر بوده و رسیدن به نتیجه قطعی ممکن است دو سال طول بکشد، گفت: در مرحله اول، سازمان بازرسی در رابطه با تخلفات مالی شهرداری ها ورود و پس از طی مراحل اداری، به دادسراها ارجاع و پس از صدور کیفرخواست در دادگاه جزایی، رای صادر می شود.



دادستان مرکز مازندران با اعلام اینکه در حوزه درمان مشکلات بسیاری وجود دارد، از بررسی وضعیت خدمات دهی در بیمارستان های دولتی و خصوصی خبر داد.



حسینی عالمی با اعلام اینکه سن جرم کاهش یافته است گفت: آستانه تحمل مردم کم شده و شاهد افزایش تشکیل پرونده های نزاع خیابانی، ضرب و جرح عمدی، توهین و اختلافات خانوادگی هستیم.



وی در رابطه با اطاله دادرسی،گفت: با کمبود 40 درصدی در کادر قضایی و اداری مواجهیم و با این حجم کار بالا، متاسفانه پروسه رسیدگی طولانی می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.