با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

دخالتی در انتخاب شهردار ساری نداشته و ندارم

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهترین فرد برای مدیریت شهرداری مرکز استان امری ضروری است، گفت: دخالتی در انتخاب شهردار ساری نداشته و ندارم.

منتشر شده

در

علی اصغر یوسف نژاد در مورد انتخاب شهردار مرکز استان از سوی اعضای شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت: انتخاب شهردار از وظایف اولیه هر شهرداری بوده و از وظیفه ذاتی شوراها است و شوراها از این وظیفه خود باید حداکثر استفاده را کنند.

وی افزود: بهترین فرد از حیث صلاحیت تجربی، سابقه مدیریتی و تحصیلی بر اساس آیین نامه‌های موجود و مصوبه هیئت وزیران که شرایط عمومی و اختصاصی آنها را اظهارنظر کرده نظر دهند.

یوسف نژاد گفت: اعضای شورای شهر ساری باید از دخالت‌های سیاسی نیروهای غیرشورا پرهیز کنند و مسئولیت و پاسخگویی با اعضای شورای شهر است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس حق دخالت در انتخاب شوراها برای شهردار را ندارند، تصریح کرد: ولی در کنار فرد انتخاب شده برای مصلحت عمومی و امورات شهری را کمک می‌کنیم.

یوسف نژاد با بیان اینکه به عنوان شهروند ممکن است نظر یا دیدگاهی در مورد یک شهردار داشته باشم، افزود: برای عملی شدن این تحقق باید با 9 عضو شورای شهر ساری بحث کنم و تاکنون با هیچ یک از اعضای شورای شهر ساری توصیه ای در مورد انتخاب فرد یا افرادی برای تصدی شهرداری ساری نکرده و نمی‌کنم.

وی با اعلام اینکه اعضای فعلی شورای شهر ساری مجرب بوده و نسبت به شهرداری اطلاعات بیشتری دارند، گفت: اگر تاخیر در انتخاب شهردار منجر به انتخاب فرد شایسته و اصلح باشد مطلوب است ولی محدود به افراد خاص برای اتلاف وقت باشد برای شهر و شهروندان ضررآفرین است.

پس از انتصاب مهدی عبوری شهردار سابق مرکز استان به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی، حمید فرزانه کناری معاون سابق شهردار ساری به سمت سرپرست شهرداری ساری از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شد.

شهر ساری مرکز مازندران بیش از 450 هزار نفر جمعیت دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.