با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

در دیار علویان باید کلام علویان به چشم بخورد/ فعالیت در امامزادگان بدون رنگ و لعاب سیاسی باشد

استاد برجسته عرفان و معارف اسلامی گفت: در دیار علویان باید کلام علویان به چشم بخورد و فعالیت در امامزادگان بدون رنگ و لعاب سیاسی باشد.

منتشر شده

در


به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، اسماعیل منصوری لاریجانی در همایش بزرگداشت امامزادگان با محوریت رابطه امامزادگان و رزمندگان در آستان امامزاده ابراهیم(ع)، اظهار کرد: درجه عالی معرفت رسیدن به جمع اهل یقین است البته امامزادگان و شهدا جایگاه والایی دارند که معامله آنها در راه حفظ دین و اشاعه فرهنگ اسلامی با خداوند است.


وی با اشاره به بیانات امام امت در مورد اینکه شهدا امامزادگان عشق هستند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین خواهد شد، افزود: در اینجا مراد از بیانات امام راحل انقلاب اسلامی است زیرا با طلوع انقلاب اسلامی مشرق ولایت اهل بیت، ولایت فقیه است و این بیان نیاز به تعبیر و تفسیری چندانی ندارد.


استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه، با اشاره به اینکه شهدا از نام، جان، شهرت، خانواده و همه هستی خود گذشتند و با اراده مستحکم گام برداشتند، تصریح کرد: در آستان مقدس و مبارک امامزاده ابراهیم(ع) شهدا و بزرگان دینی فراوانی آرام گرفتند که می‌توانیم با مطالعه در زندگی‌شان درس سعادتمندی برای خود رقم بزنیم.


این استاد عرفان و معارف دینی با اعلام اینکه امروزه بسیاری از افراد مؤمن و مدین از متولیان امامزادگان هستند، ادامه داد: خیر دنیا و آخرت در تمسک به اهل بیت و فرزندان آنها است.


منصوری لاریجانی با اشاره به اینکه باید بین امامزادگان و شهدا همانند صفا و مروه طواف کنیم، افزود: رزمندگان حادثه و حماسه بزرگی در در برگ‌های زرین تاریخ ایران اسلامی آفریدند و باید خود را باور کنند.


وی با اشاره به اهمیت والای صدق و صداقت در جامعه اسلامی، بیان کرد: باید همیشه با صداقت با هم برخورد کنیم، البته آیت‌الله دکتر شهید بهشتی بیان کرد که من تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی برخورد کاذبانه ترجیح می‌دهم، این حرف بسیار عجیب است هر چند می‌بینیم امروز افراد همدیگر را به گرمی در آغوش می‌گیرند ولی میدانند که این آغوش گرفتن‌ها هم صادقانه نیست.


منصوری لاریجانی با اشاره به آلوده بودن دوستی‌ها با نفاق، متذکر شد: در دین اسلام به طهارت ظاهر و باطن بسیار اهمیت داده شد همچنین بهترین طهارت برای قبور شهدا اشک است و بهترین شستن گرد و غبار گناهان اشک صادقانه در نیمه‌های شب است.


وی با اعلام ارزش والای زهد و معنای فراوان آن در اسلام، گفت: باید در این مسیر از همه استعدادهای معنوی و مادی بهره گرفت.


استاد برجسته عرفان و علوم دینی، با اشاره به اینکه در روایات آمده است که خورشید ولایت‌مان در ایران توسط اراده های استوار و ایمان راسخ جوانان ایرانی طلوع می‌کند، اظهار کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و در یک همایش سنت علوی را توضیح داد.


وی با بیان اینکه ادعا داریم که مازندران دیار علویان است پس باید اخلاق و رفتارمان همانند علویان باشد، خاطرنشان کرد: باید در طول زندگی از لذت دنیا، لذت شهرت و شهوت عبور کنیم همانگونه که شهدا از جان گذاشتند و باید ما هم از نام خود بگذریم.


منصوری لاریجانی با اشاره به اینکه تمام طبیعت و ذرات عالم ذکرگوی خداوند هستند، ادامه داد: اگر همه کره زمین جنگل و همه دریاها دوات شوند از نام‌ها و کلمات خداوند را نمی‌توانند بنویسند.


وی با اعلام اینکه نباید در زندگی دنیوی دل‌مان به پست و مقام گرم باشد و تمام تلاش‌ها تصاحب آن باشد، گفت: در جمهوری اسلامی منصب گرفتن بسیار خطرناک است زیرا باید مردم همیشه در صحنه تلاش شبانه‌روزی در راستای رضایت خداوند داشته باشیم.


منصوری لاریجانی با اشاره به زندگی پر از درس و اندرز ناصرالحق که آرامگاه‌اش در آمل قرار دارد، بیان کرد: در دیار علویان باید کلام علویان به چشم بخورد زیرا کلام و صحبت‌های‌شان نور است و باید در شمال کشور که ادعای دیار علویان دارند گردشگری دینی داشته باشیم.


وی ادامه داد: اگر فضای گردشگری مذهبی شود اکثریت مردم رفتار و اخلاق بسیار خوبی دارند، باید این فضا را ایجاد کنیم و مسؤولان به فکر ایجاد گردشگری دینی و مذهبی باشند.


منصوری لاریجانی با بیان اینکه اگر مسؤولان در کارشان برنامه دارند برای اسلامی کردن امور و پیاده سازی صحیح آن چه اقدامی کردند و چه گام‌هایی برداشتند، خاطرنشان کرد: مسؤولان رنگ و لعاب جناح به خود نزنند، در ساحت رزمندگی واقعا بندگی خداوند داشته باشند و رضایت مردم را عهده‌دار شوند.


وی گفت: رزمندگان امروزه مظلوم واقع شدند هرچند بعد از جنگ هیچ دولتی قدر رزمندگان را ندانست.


منصوری لاریجانی با اشاره به اینکه فعالیت در آستان امامزادگان بدون رنگ و لعاب سیاسی باشد، بیان کرد: باید سنت علوی در جامعه پیاده‌سازی شده و چگونگی اجرای آن در زندگی‌ها احساس شود.


وی با اعلام بخش‌هایی از بیانیه گام دوم توسط رهبر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر صراط شهدا خیلی مهم است البته صراط شهدا از صراط مستقیم تیزتر و برنده‌تر است.


منصوری لاریجانی گفت: با نگاه به اعمال و رفتار خود باید ببینیم شهدا ما را تأیید می‌کنند یا نه، از خدا بخواهیم تا در مقابل شرم‌سار نباشیم و از راه آنها دوری نجوییم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.