با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

در معارفه فرماندار جدید مرکز استان چه گذشت ؟

 مراسم تودیع و معارفه عباسعلی رضایی فرماندار جدید ساری در نوع خودش جالب بود و در یک روز دو بار مراسم برگزار شد که با چاشنی حاشیه همراه بوده چرا که یکی بدون حضور استاندار و دیگری با حضور استاندار بود، آنجا که استاندار با وجود مشغله کاری تلاش کرد که حتما در مراسم معارفه حضور یابد.

منتشر شده

در

 مراسم تودیع و معارفه عباسعلی رضایی فرماندار جدید ساری در نوع خودش جالب بود و در یک روز دو بار مراسم برگزار شد که با چاشنی حاشیه همراه بوده چرا که یکی بدون حضور استاندار و دیگری با حضور استاندار بود، آنجا که استاندار با وجود مشغله کاری تلاش کرد که حتما در مراسم معارفه حضور یابد.

به گزارش شمال نیوز ، حدود سه ماه از سرپرستی فرمانداری ساری گذشته بود که  وزیر کشور به ماجرای بگو و مگوهای سیاسی در مرکز استان پایان داد و حکم عباسعلی رضایی مدیرکل سابق بنیاد شهید مازندران را به عنوان فرماندار جدید ساری به مدت چهار سال امضاء کرد.

احمد حسین‌زادگان فرماندار سابق ساری اوایل اسفند ماه سال گذشته به عنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران منصوب شده بود و از آن به بعد فرمانداری به صورت سرپرستی اداره می‌شد.

طبق روال همه مراسم‌های تودیع و معارفه، بعد از ظهر امروز این مراسم در سالن فرمانداری ساری با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، مهدی عبوری شهردار ساری ، امام جمعه موقت ساری، ، اعضای شورای تامین شهرستان، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرپرست فرمانداری ساری خدمت در نظام جمهوری اسلامی را یک فرصت و توفیق دانست و گفت: نخستین کار برای رضایت‌مندی مردم گفتار، رفتار محترمانه و صادقانه در برابر مردم است.

اسماعیل حسن‌زاده تصریح کرد: برای حل مشکلات اجتماعی باید نشاط اجتماعی ایجاد شود که در دولت روحانی اقدامات خوبی انجام‌شده است.

وی از ثبت‌نام هزار نفر در شهرستان ساری در سامانه کارا خبر داد و گفت: یک‌میلیارد و 500 تومان تومان تسهیلات اشتغال روستایی در این بخش پرداخت‌ شده است.

 

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز با قدردانی از استاندار مازندران برای انتخاب فرماندار ساری گفت: امروز حکم سرپرستی فرمانداری ساری به پایان رسیده بود و سریع بعد از حکم وزیر کشور مراسم معارفه را برگزار کردیم.

احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان باید به دنبال حل مشکلات مردم باشد، تصریح کرد: نظارت به عملکرد دستگاه‌های شهرستان از وظایف فرمانداران است و باید رضایت‌مندی مردم فراهم شود.

این مسؤول با اعلام اینکه با وجود تمام اقدامات دولت همچنان در بسیاری از بخش‌ها دچار مشکل هستیم، ادامه داد: فرماندار جدید ساری با کمک دستگاه‌هایی اجرایی شهرستان اقتصاد مقاومتی را عملی و اجرایی کند.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: 90 درصد شرح و وظایف فرماندار به موضوع نظارت برمی‌گردد چرا که 60 کمیسیون و کارگروه در فرمانداری باید تشکیل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی تلاش می‌کنند به هر طریقی به پست‌های دولتی در رده بالا برسند، تصریح کرد: رفت و آمدهای زیادی در فرمانداری ساری صورت گرفت اما پست و جایگاه برای کسی نمی‌ماند و ماندگار نیست.

حسین‌زادگان ، عباسعلی رضایی فرماندار جدید ساری را فردی سالم و آشنا به این حوزه دانست و اظهار کرد: داشتن قدرت تجزیه و تحلیل و تکریم ارباب رجوع از صفات خوب فرماندار جدید است که مطمئنا در انجام مسؤولیت فرمانداری کمک حال خواهد بود.

امام جمعه موقت ساری نیز در این مراسم انتصاب رضایی به عنوان فرماندار ساری را به فال نیک گرفت و گفت: این افتخار بزرگی برای مرکز استان است که بردار سه شهید به عنوان شهردار و برادر سه شهید دیگر به عنوان فرماندار ساری به مردم خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی با اشاره به اینکه مدیران و مسؤولان برای خدمت به مردم از حاشیه‌ها دور باشند و همدلی و اتحاد را سرلوحه خود قرار دهند، اظهار کرد: تقوا به سه قسمت تقوای دین، بصیرت و ستیز تقسیم می‌شود و باید این گفتار و رفتار را در عمل ثابت کنیم.

وی با تأکید بر جلوگیری از اختلاف بین مسؤولان ، ادامه داد: ساری به عنوان مرکز مازندران به حق واقعی خود نرسیده است.

فرماندار جدید ساری نیز در این مراسم نوکری به مردم را افتخاری بزرگ دانست و گفت: همان طور که نماز و روزه واجب است خدمت به مردم را واجب می‌دانم.

عباسعلی رضایی مبنای حرکت و عمل در شهرستان را اجرای سیاست‌های دولت برشمرد و افزود: تدبیر، خدمت بی‌منت به مردم است و با گره‌گشایی از مشکلات، اعتماد مردم را به نظام استحکام ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را فراموش نکنند، تصریح کرد: میز و جایگاه منصبی به کسی وفا نمی‌کند و آنچه که می‌ماند رضایت خداوند و خدمت به مردم است.

رضایی با تاکید بر اینکه اجازه کار کردن تقابلی را به کسی نمی‌دهم، خاطرنشان کرد: کار برای مردم با روحیه جهادی منشاء خدمت است.

بر اساس این گزارش ، این پایان مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری نبود و لحظاتی پس از پایان برگزاری مراسم، استاندار مازندران به همراه علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، عبدالله رضیان رئیس مجمع نمایندگان مازندران، فرمانده انتظامی استان و دیگر مسئولان وارد فرمانداری ساری شدند و در یک سالن کوچک‌تر و جمع دوستانه‌تر مراسم معارفه برگزار کردند که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

برخی از مسؤولان فرمانداری و استانداری از خبرنگاران خواسته بودند که فرمانداری را ترک نکنند و در این جلسه حضور داشته باشند که در نوع خود جالب به نظر می‌رسید.

در این مراسم همچنین استاندار مازندران با بیان اینکه یک عده‌ای متأسفانه دوست دارند بی‌رویه یک سری حاشیه‌ درست کنند و از رسانه و روزنامه و تریبونی دارند برای این امر بهره می‌برند، گفت: استان مازندران از این حاشیه‌ها به شدت آسیب دیده و نباید اجازه دهیم حاشیه‌ها در کارمان ورود پیدا کند؛ در متن باشیم، انرژی‌هامان را صرف وحدت و همدلی و پیشرفت کار خرج کنیم.

محمد اسلامی با تبریک این سمت به عباسعلی رضایی به عنوان فرماندار جدید ساری گفت: برکت خدا در وحدت و همدلی و یکپارچگی است، چیزی که در این مقطع از کشور بیش از هر چیز دیگری به آن نیازمندیم یکپارچگی و هماهنگی و باهم بودن و با صداقت و صمیمت کارکردن به‌نحوی‌که مردم بتوانند از ماحصل خدمت ما بهره‌مند شوند.

وی افزود: در کشور ما در طول این حدود 40 سال، کارهای خیلی بزرگی صورت گرفت، دستاوردهای خیلی بزرگی به‌دست آمد؛ رشد زنان، رشد جمعیت، بلوغ سیاسی، اجتماعی ما و رشد تکنولوژی ما روی‌هم رفته مطالبات جدیدی را برای جامعه ما به‌وجود آورده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: البته در بخشی از کارها دچار عقب‌ماندگی هستیم که این امر نیازمندی ما را برای توسعه و پیشرفت تشدید کرده و مطالبات مردمی ما را برای این دو وضعیت، متفاوت از سایر بخش‌های دیگر است.

این مسؤول اظهار کرد: البته باید این نکته را اضافه کنیم تأثیراتی که امریکا و شبکه‌های عربی، غربی و صهیونیستی که علیه کشور دارند و برای پیاده‌سازی سناریوهای خود اقداماتی می‌کنند که تلاش و همت زحمت ما را بیشتر خواهد کرد.

اسلامی در ادامه ضمن تقدیر از حسین‌زادگان فرماندار سابق و حسن‌زاده سرپرست فرمانداری ساری، رضایی را به‌عنوان فرماندار ساری معرفی و بیان کرد: وی از برادران ارزشی استان مازندران هستند که به این سمت منصوب شدند.

وی با قدردانی از حضور یوسف‌نژاد و رضیان نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطمئن هستیم که با تعامل و هماهنگی که بین ما و نمایندگان وجود دارد، استان روزهای خیلی خوب و رو به پیشرفت را مواجه خواهد شد.

استاندار مازندران ادامه داد: در دولت دوازدهم و شرایطی که امروز کشور دارد، رابطه معناداری که ما با نمایندگان برقرار کردیم، تعامل بسیار شفافی است و با توجه به سیاست‌ها، برنامه‌ها، دیدگاه‌ها، ضوابط و قوانین و محدودیت‌هایی که وجود دارد، ما را به یک تعامل تعریف‌شده، قابل احترام و قابل اتکایی هدایت کرده است که بنده شخصا به آن خوش‌بین هستم.

اسلامی اضافه کرد: وقتی که داریم صرف می‌کنیم و نقشی که تک‌تک ما داریم ایجاد هم‌افزایی کرده و توانسته ما را از خیلی از بحران‌ها عبور دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، با اقدامات انجام گرفته و آنچه که ما از جامعه دریافت می‌کنیم، اعتماد مردم خیلی متفاوت است؛ نسبت به دستگاه‌های استان خوش‌بینی به‌وجود آمده، امیدواری به‌وجود آمده، وحدت و همدلی و پشتکار طاقت‌فرسایی را ما باید از خودمان نشان دهیم و ایجاد کنیم و به منصه ظهور برسانیم تا امیدواری مردم بیشتر و ما بتوانیم چرخ مدیریتی و امورات را توسط خود مردم، بهتر و قوی‌تر به حرکت دربیاوریم.

استاندار مازندران گفت: ما امروز خدمت دوستان رسیدیم این یک معارفه نیست، یک میثاق، همدلی، یک هماهنگی است تا بتوانیم به‌دور از هرگونه ذهنیت و حاشیه‌سازی کار کنیم.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای سخنانش با گلایه از عدم حضور نمایندگان ساری در مراسم معارفه فرماندار و انتخاب و تعجیل در برگزاری مراسم معارفه، گفت: این مراسم باید در یک فرصت مناسب با حضور بزرگان شهر، گروه‌های سیاسی و نمایندگان و مسؤولان شهر انجام می‌شد و گلایه به نظر من وارد است؛ چرا که بهتر بود در یک فرصت و جمع بهتری این مراسم انجام می‌شد.

وی افزود: این از عجایب است که معاون سیاسی امنیتی استاندار و فرماندار سابق ساری هم خودش را تودیع می‌کند، هم جایگزین‌شان را معارفه می‌کنند، خوب نمایندگان شهر هستند، مسؤولانی  هستند، مردم شهر هستند؛ خوب ساری مرکز استان است و شرایط خاص خودش را دارد.

یوسف‌نژاد اظهار کرد: این گلایه در جای خودش باقی است اما حرف ما دخالت در فرمانداری و ادارات نیست، ما کار می‌خواهیم، مردم کار می‌خواهند، در این راستا کمک هم کردیم قبلا، در ساری نگرانی، مشکلات و عقب‌ماندگی زیادی داریم و باید همه و همه کمک کنیم تا این موضوعات را رفع کنیم.

یوسف‌نژاد بیان کرد: در وضعیتی هستیم که بیشتر از هر زمانی باید همه مسؤولان قدم بردارند تا مشکلات مردم را برطرف کنند، به شخصه هیچ‌وقت در کار مسؤولی دخالت نکردم، کمک خواستند، کمک کردیم.

عبدالله رضیان ، رئیس مجمع نمایندگان مازندران هم در این نشست گفت: امیدواریم فرماندار جدید برای شهرستان کارآمد باشد. وی فردی توانمند است که نسبت به شهرستان شناخت دارد و انتخاب وی اتفاق خوبی بود.

وی افزود: باید برای توسعه درک نار هم فعالیت و کار شود که خوشبختانه با حضور استاندار اقدامات خوبی صورت گرفت. فضا برای گفتگو برای فضای کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی شد که جای قدر دانی دارد.

این عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: در جهت توسعه زیرساخت فعالیت شود در راه مشکل جدی داریم که نیازمند توجه است. ساری مادر شهرهای استان است که توجه بیشتری دراین حوزه شود.

وی با درخواست حمایت ویژه استاندار از مرکز استان، گفت: رشد مرکز استان سبب رشد همه استان می‌شود.

در این مراسم با تقدیر از خدمات اسماعیل حسن زاده در دوران تصدی سرپرستی فرمانداری ساری، حکم عباس علی رضایی به عنوان فرماندار ساری که به امضای وزیر کشور رسیده توسط استاندار مازندران تقدیم وی شد.

رضایی به موجب این حکم به مدت 4 سال به عنوان فرماندار ساری مرکز مازندران منصوب شد.

در دولت فعلی تدبیر و امید که محمد اسلامی بر مسند تصدی استانداری مازندران تکیه زده تاکنون فرمانداران شهرستانهای نور، نوشهر، بهشهر، نکا و ساری جابجا شدند./ فارس و تسنیم

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.