با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

دستگیری شکارچی یک رأس کل و بز وحشی در آمل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: شکارچی یک رأس کل و بز وحشی در بخش لاریجان شهرستان آمل دستگیر شد.

منتشر شده

در

آمل- قربانعلی مسافر/ مهدی کشاورزیان  اظهار کرد: شکارچی یک رأس کل و بز وحشی در بخش کوهستانی لاریجان این شهرستان دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل پس از دریافت گزارش یکی از دوستداران محیط زیست موضوع را در دستور کار قرار دادند، افزود: با زیرنظر گرفتن و تحت تعقیب قرار دادن شکارچی غیرمجاز، حکم ورود به منزل از سوی مقام قضایی با همکاری مأموران کلانتری گزنک آمل صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل تصریح کرد: در این راستا موفق به دستگیری این فرد متخلف به همراه کشف و ضبط لاشه یک رأس کل و بز وحشی گردیده اند.

این مسؤول با اعلام اینکه پرونده شکارچی متخلف برای رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شد، بیان کرد: بنا به استناد بند "الف" ماده ۱۱ قانون شکار و صید متخلفان از جنبه کیفری به جزای نقدی از 22 میلیون و 500 هزار ریال تا 45 میلیون ریال یا حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

کشاورزیان ادامه داد: از لحاظ حقوقی شکار غیر مجاز یک رأس کل و بز وحشی مبلغ 100 میلیون ریال جریمه دارد که در صورت صدور رأی کیفری مقام قضایی، متخلف باید مبلغ را به حساب خزانه دولت واریز کند.

کشاورزیان از دستگیری دو متخلف آتش زدن کاه و کلش در منطقه شالیزاری دشت‌سر آمل طی روزهای گذشته خبر داد و بیان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل پس از گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی در منطقه شالیزاری دشت‌سر، دو نفر متخلف که اقدام به آتش زدن کاه و کلش داشتند را پس از تشکیل پرونده قضایی به استناد ماده ۲۰ هوای پاک به دادگاه معرفی کردند.

وی اظهار کرد: پس از آغاز فعالیت برداشت کشاورزان در مزارع شالیزاری عواقب و تبعات سوزاندن کاه و کلش بر میکروارگانیسم‌ها و موجودات ذره‌بینی و فقر خاک، آلودگی گسترده هوا، ایجاد بوی نامتبوع، کاهش دید رانندگان وسایل نقلیه در مجاورت مسیرهای ارتباطی شهرستان و افزایش وقوع تصادفات جاده‌ای است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل ادامه داد: عواقب و تبعات سوزاندن کاه و کلش و انتشار ریزگرد در شهرستان و ممنوعیت سوزاندن بقایای کشاورزی موضوع ماده 30 آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند است و براساس بند ۴ ماده ۲ قانون مدیریت پسماند و ماده ۲۰ قانون هوای پاک، آتش زدن کاه و کلش جرم تلقی می‌شود و قاضی می‌تواند فرد خاطی را به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی هوا به حبس یا جزای نقدی محکوم کند.

کشاورزیان گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست آمل برای جلوگیری از آلودگی هوا و تبعات آن در حالت آماده باش قرار دارند و با حضور فعالانه در مناطق مختلف با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.