با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران آغاز شد

دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران با حضور گروه‌های برتر و منتخب شهرهای استان به میزبانی شهرستان آمل آغاز شد.

منتشر شده

در

در نخستین شب از برگزاری این سوگواره که یکشنبه شب در فضای باز تکیه اسک آمل برگزار شد، مجلس حضرت مسلم (ع) به سرپرستی گروه منتخب از شهرستان بابل اجرا شد. مجلس حضرت حر (ره) به سرپرستی گروه منتخب غرب مازندران، مجلس حضرت ابوالفضل (ع) به سرپرستی گروه منتخب شرق مازندران و مجلس امام حسین (ع) به سرپرستی گروه منتخب شهرستان آمل به ترتیب شب‌های دوشنبه تا عصر پنجشنبه در تکیه اسک آمل اجرا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل گفت: درمجموع چهار گروه برتر و منتخب تعزیه از مازندران تا پنجشنبه ۲۲ مهر هرشب یک مجلس اجرا خواهند کرد.

امیر امیرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به علت تداوم شرایط کرونایی در دو سال گذشته دوره دوازدهم این سوگواره با تأخیر و به صورت محدود درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد گروه‌های تعزیه و شبیه خوان‌ها در شهرستان آمل حضور دارند، گفت، دبیرخانه دائمی سوگواره تعزیه مازندران نیز با توجه به برگزاری یازده دوره گذشته آن به صورت دائمی در شهرستان آمل راه اندازی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، از تلاش‌ها برای برگزاری ملی سوگواره تعزیه در دوره‌های بعدی به میزبانی شهرستان آمل خبر داد.

رویکرد پژوهشی و آموزشی در دوره دوازدهم سوگواره تعزیه استان

دبیر دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران، توجه جدی به مباحث علمی، پژوهشی و آموزشی را از رویکردهای جدی مجالس تعزیه در این دوره اعلام کرد و گفت: به دلیل پرهیز از ایجاد تجمعات خطر ساز و ایجاد فضایی بهتر برای تعزیه مازندران، ورک شاپ‌های تخصصی نوازندگی در تعزیه، شبیه خوانی صبح و عصرها در حاشیه برگزاری سوگواره تعزیه استان برگزار خواهد شد.

علی عظیمی افزود: بنیاد علمی و فرهنگی تعزیه و همایش‌های آئینی کشور از دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران اعلام آمادگی کرده و این نشان از جایگاه مهم تعزیه استان است.

وی همچنین تجلیل وتقدیر از پیرغلامان حسینی و پیشکسوتان تعزیه استان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران در شهرستان آمل اعلام کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.