با ما همراه باشید

سیاست

دپوی ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران

منتشر شده

در

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران باقی مانده و دولت باید برای خرید یا عرضه آن در بازار برنامه ریزی کند.

محسن رضایی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران اظهار داشت: اعتبارات خوبی به استان تخصیص داده شده و کارهای خوبی در حوزه زیرساختی و زیربنایی صورت گرفته است.

وی تعهد ارزی را از جمله مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان مازندران بیان کرد و گفت: حل این مشکل می‌تواند درآمدهای ارزی کشور را بالا برد و درآمد مردم را رشد دهد.

رضایی کمبود سرمایه در گردش تولیدکنندگان را از دیگر مسائل بیان کرد و با اشاره به بازدید از بندر امیرآباد آن را جز بنادر کم نیرو یاد کرد و خواستار افزایش ظرفیت آن به ۱۰ میلیون تن شد و گفت: طرح توسعه ظرفیت بندر باید تهیه شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور مازندران ظرفیت پایانه روماک را ۳۰۰ هزار تن بیان کرد و گفت: چشم اندازی از کشاورزی آینده را در این پایانه می‌توان دید.

وی انجام سرمایه گذاری برای تکمیل پایانه صادراتی خاویاری را لازم برشمرد و نیاز این طرح را ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها می‌تواند سبب جهش اقتصادی در مازندران شود.

رضایی با تاکید بر توسعه زنجیره‌های ارزش و صنایع شیلات و مرکبات گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران باقی مانده است و مقرر شد راهکاری برای خرید برنج از مردم صورت گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با عنوان اینکه بخشی از مرکبات روی درخت مانده است، گفت: باید راهکاری اتخاذ شود تا مرکبات به بازارهای داخلی و صادراتی ورود پیدا کند.

محسن رضایی روز گذشته به مازندران سفر و بازدید از طرح‌های تولیدی و اقتصادی و نشست با تولیدکنندگان از جمله برنامه‌های وی بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.