با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رئیس جمهور دست پُر به مازندران آمد/ مردم دیار علویان چشم انتظار برکات سفر رئیسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه هیات دولت در روز بارانی اسفند مهمان مردم خطه سر سبز مازندران بود، استانی که نارسایی‌های آن زیر برگ‌های سبز آن گم شده است.

منتشر شده

در

هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور ۲۰ اسفندماه با سفر به مازندران انجام شد که در این روز مورد استقبال اقشار مختلف مازندران از کشاورزان گرفته تا باغداران، ماهی‌گیران، کارگران و… قرار گرفت.

مسوولان درکنار اینکه نشست‌ها و دیدارهایی را برگزار کردند تا مردم بتوانند مطالبات و مشکلات خود را با رئیس‌جمهور در میان بگذارند؛ میز خدمت نیز در ادارات مختلف از روز پنج‌شنبه برپا شد و مردم درخواست‌های خود را با هزاران امید و آرزو ثبت کردند، شاید برخی اذعان نکنند اما در دل این امید را دارند، به این دلیل که همه مردم به این دولت اعتماد دارند و عملکرد دولت نیز توانسته این امیدواری را بیشتر کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه هیات دولت در روز بارانی اسفند مهمان طبیعت سبز مازندران شد،  طبیعتی که ظاهرش چیزی از زیبایی و جذابیت کم ندارد و محرومیت‌ پشت این همه زیبایی پنهان است، به عبارتی مردمی که صورت‌شان را با سیلی سرخ می‌کنند، روزهای تلخ و پرغصه‌ای که کشاورزان و باغداران این استان پشت سر گذاشتند به امید محصول و در زمان فروش، سودها به جیب دلال می‌رود و کشاورز است که در حالت خوشبینانه باید به سود اندک راضی باشد که البته بیشتر هم متضرر می‌شوند، همه این دردودل‌ها بر قلب مردم این استان که بار تولید را به دوش می‌کشند، سنگینی می‌کند و در دیدار با رئیس جمهور این مسوولیت مدیران بوده تا راهکاری پیدا کنند برای مردمی که با دل‌های پر از امید و آرزو به‌ویژه به دولت مردمی که در بدترین شرایط انتخاب کردند و به آن ایمان دارند تا از بار زحمت و مشکلات‌شان کم شود.

در این میان باوجود اینکه دشمنان حتی لحظه‌ای از تبلیغات سو و هر حربه‌ای برای به زیرسوال بردن دولت و از بین بردن اعتماد مردم استفاده کرده و می‌کنند، اما نکته مهم امید و آرزوهای مردم است که نه تنها کمرنگ نشده بلکه بر عزم و اراده‌هایشان افزوده شده است.

بعد از قطعی شدن سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سفر رئیس‌جمهور و وزرا به‌ مازندران، این خطه سرسبز که مهمان‌نوازی رسم دیرین آنان است، از مردم گرفته تا مسوولان شرایط را برای پیشواز  از رئیس‌جمهور مردمی و انقلابی فراهم کردند.

در هفدهمین سفر استانی دولت به مازندران ، نوری وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان قائم‌شهر، خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در چالوس، نوشهر و کلاردشت، عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های نور و محمودآباد، ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بابلسر و فریدونکنار، وحیدی وزیر کشور در شهرستان‌های نکا و میاندورود، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان‌های عباس‌آباد، تنکابن و رامسر، سجادی وزیر ورزش و جوانان در شهرستان‌های سیمرغ و جویبار به‌عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور، رئیس‌جمهو را همراهی کرده و علاوه بر بازدید از طرح‌های شهرستانی ، مسایل و مشکلات را در هر شهرستان بررسی کردند.

سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه، حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی، خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای بررسی مسائل و مطالبات حوزه تخصصی خود در سطح استان حضور داشتند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، صبح روز جمعه ۲۰ اسفندماه سال جاری در هفدهمین سفر استانی خود در بدو ورود در فرودگاه شهدای ساری مورد استقبال آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و سیدمحمود حسینی‌پور استاندار و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف استان مازندران قرار گرفت.

فرزندان شهید حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم در بدو ورود آیت‌الله رئیسی به فرودگاه شهدای ساری به  وی خوشامد گفتند؛ شهیدی که در دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۴ در نکا به دنیا آمد و در تاریخ ۱۶ اردیبهشت سال ۹۵ در  خانطومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و از این شهید دو یادگار به جا مانده است.

نگاه‌ها از قبل هم به این سفر بود البته مسوولان نیز در این زمینه خبر داده بودند رئیس‌جمهور دست پُر به مازندران می‌آید همین مسائل این باور را تقویت کرد که سفر رئیس‌جمهور به همراه هیأت دولت به دیار علویان قطعا با برکات ارزشمندی همراه خواهد بود که باید از این مزیت به نحو شایسته‌ای برای توسعه استان استفاده کرد و رئیس‌جمهور نیز در بدو ورود در فرودگاه ساری طی سخنانی این مهم را تقویت کرد.

در حاشیه حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مازندران، حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک که اهل جویبار است، با رئیس جمهور به خوش و بش پرداخت.

رئیس جمهور کشورمان در این دیدار کوتاه با حسن یزدانی، برای قهرمان کشتی جهان و المپیک و سایر کشتی‌گیران استان مازندارن آرزوی موفقیت کرد که نشان از اهمیت ایشان بر بحث ورزش و توجه به جوانان است.

 
باید گفت، استان مازندران که از زیبایی‌ها و مواهب خدادادی یا به اصطلاح خداساخت چیزی کم ندارد اما مشکلات موجب شده این زیبایی‌ها کمتر جلوه‌گر شود، برای تولیدکننده‌ای که یک سال زحمت می‌کشد تا محصولش به بار بنشیند اما در زمان عرصه محصول به‌دلیل فراهم نبودن زمینه صادرات مجبور است محصولش را باتوجه به افزایش هزینه‌ها به فروش برساند که لزوم توجه به صادرات و فراهم کردن زیرساخت‌ها را بیشتر می‌کند، البته این موضوع یک نمونه از مشکلات مازندران است که انتظار است بخش عمده‌ای از این موانع در دولت سیزدهم برطرف شود.

بیشترین مطالبات مردم خطه سرسبز مازندران در سفر آیت‌الله ابراهیم رئیسی به استان در حوزه اشتغال،  اقتصادی، معیشت، ازدواج، بحران جمعیت، نبود صنایع تبدیلی، بحث گردش آبی در میانکاله باتوجه به خشکی و پسروی آب در این تالاب، فراهم کردن زیرساخت‌های صادرات، ساماندهی بحث زباله از ساحل، دریا و گرفته تا روستاها و شهرها، رونق گردشگری و افزایش سهم اقامت، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی و… است.

رئیس‌جمهور کشورمان پس از حضور در فرودگاه ساری و برگزاری مراسم استقبال برای بازدید از ظرفیت اقتصادی بندر امیرآباد عازم این منطقه شد و گفت: هرگونه موانع زیست محیطی برای توسعه بندر امیرآباد و استقرار صنایع در این منطقه باید برطرف شود.

در این سفر یک‌روزه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شبه جزیره میانکاله حضور پیدا کرد و در این بازدید  بر حفظ ملاحظات زیست محیطی در این تالاب و توسعه طبیعت‌گردی تاکید کرد و گفت: طبیعت گردی بدون ایجاد تاسیسات امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم می‌توان به حفظ و توسعه گردشگری این منطقه اضافه کرد.

نکته مهم در این دیدار حضور رئیس‌جمهور در جمع محیط‌بانان و دردودل کردن با آنان بود و محیط‌بانان نیز از مشکلات و نگرانی‌های میانکاله از آتش‌سوزی‌ها، بحث بوتولیسم، پسروی آب و خشکی تبادل نظر کردند و در این زمینه رئیس‌جمهور دستور استقرار پایگاه آتش‌نشانی را برای مهار حریق‌های سریالی دادند.

بازدید از روند آزادسازی سواحل و گفت‌وگو با صیادان این منطقه از دیگر برنامه‌های رئیسی به استان مازندران بود، صیادان منطقه اقدام دولت در آزادسازی ساحل را تحسین کرده و از اقدام دولت سیزدهم قدردانی کردند.

رئیس‌جمهور در ادامه  پس از حضور در جمع صیادان مازندرانی از محل نیروگاه در حال احداث زباله سوز ساری بازید کرد.

رئیس‌جمهور در این بازدید با اعلام اینکه تا پیش از سال جدید  جلسه‌ای برای تامین اعتبار باقی مانده نیروگاه زباله‌سوز در نظر گرفته شود، افزود: این جلسه با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تا ۶ ماه آینده همه تاسیسات و ابنیه این نیروگاه باید تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

بازدید از بزرگترین پایانه صادراتی کشاورزی مازندران هم در لیست برنامه‌های رئیس جمهور قرار گرفته است و در این سفر، رئیس جمهور از مجموعه تولیدی روماک گستر جویبار بازدید کرد.

این مجموعه در شهرستان جویبار با ظرفیت ۳۶۵ هزار تن و با سرمایه ۷هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

دیدار با نخبگان و اقشار از دیگر برنامه‌ها بود که نوع صحبت‌هایش نشان داد که اینگونه آغاز کرد" دوست می‌داشتم در سفر استان‌ها دیدار مستقیم با همه مردم برگزار می‌شد، شرایط کرونا اجازه نمی‌دهد که اجتماعات مردمی برگزار شود  و از این تریبون از مردم عذرخواهی می‌کنم که سفر ما با شرایط کرونایی همراه شده است" نشان دهنده دولت مردمی بوده و با نگاه گذرا به کارنامه دولت گذشته می‌توان تفاوت‌ها را به عینه لمس کرد.

حضور در جلسه شورای اداری و همچنین در جمع خبرنگاران از بخش‌های پایانی سفر رئیس‌جمهور به مازندران بوده است.

با این دیدارها در استان‌های کشور، مردم بابصیرت ایران  تفاوت دولت میدانی و پشت میزنشین را به عینه لمس کردند و امیدوار هستند شرایط کشور روز به روز بهتر شود و مسیر توسعه و پیشرفت را با قوت طی کند.

خرید محصول تضمینی، توسعه کشاورزی علمی، توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد، تقویت زیرساخت مناسب برای توسعه صادرات، ضرب‌العجل ۶ ماهه برای کارخانه زباله‌سوز و ۴ماهه برای تعیین تکلیف بازی نساجی رهاورد سفر به استان مازندران بوده و در این سفر بیشترین اعتبار به کشاورزی استان اختصاص پیدا کرده است تا مشکلات کشاورزی رفع شود.

به گزارش فارس، مازندران، سرزمین علویان با گذشت بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی همواره پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده و است، امروز با سفر دولت به شهرهای مختلف مازندران نور امید در دل‌هایشان روشن شد که امیدواریم با پشتکار و اهتمامی که در مسوولان این دولت سراغ داریم روشن بماند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.