با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

راه‌اندازی «طرح پیک امید» در روستاهای آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل گفت: طرح پیک امید به منظور توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در مناطق روستایی با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق مختلف از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی راه‎اندازی شد.

در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت و رشادت‌های شهیدان رجایی و باهنر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان آمل از ظهر امروز با اعزام مربیان به مناطق روستایی دست به اجرای طرح پیک امید زد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آمل در حاشیه برگزاری این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با گرامیداشت هفته دولت و درود به روح پرفتوح شهیدان رجایی و باهنر به عنوان شهدای هفته دولت در مورد اجرای طرح پیک امید، اظهار کرد: طرح پیک امید به منظور توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در مناطق روستایی با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق مختلف از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی راه‎اندازی شده است.

شکارا فرقدان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران تاکنون در قالب طرح‌های مختلف این برنامه را در روستاها و مناطق کم‌برخوردار روستایی و شهری اجرا کرده است.

وی با اعلام اینکه کودکان و نوجوانان روح لطیف و حساس دارند و باید در برگزاری طرح‌هایی در این رده سنی با دقت و حساسیت وارد میدان شد، تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری از ظهر امروز با حضور در جمع کودکان روستاهای کم‌برخوردار به اجرای قصه‌گویی، بازی، سرگرمی، اوریگامی، نقاشی، فعالیت‎های علمی، نمایش‌های عروسکی، پخش فیلم، انیمیشن، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی می‌پردازند.

فرقدان با تأکید بر اینکه در کتابخانه‎های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر امانت کتاب، به بیش از ۶۰ عنوان فعالیت دیگر پرداخته می‎شود، گفت: با توجه به اینکه شهرستان آمل اولین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مازندران به تاسیس سال ۱۳۴۷ است، نخستین برنامه پیک امید مرکز آمل به روستاها در هفته دولت اجرا شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آمل گفت: در هفته دولت برنامه‌های متنوع داریم و در پنج بخش شهرستان آمل خدمات مختلف فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیک امید در هفته دولت در روستای رشکلا از بخش دابودشت، روستای رزکه از بخش امامزاده عبدالله، روستای کلاصفا از مرکزی، روستای پاشاکلا از بخش دشت سر و روستاهای بخش لاریجان اجرا می‌شود تا همه کودکان و نوجوانان از برنامه‌های مختلف این مرکز بهره‌مندی داشته باشند.

فرقدان گفت: پس از هماهنگی بخشداران شهرستان آمل از آنها درخواست شد تا با اطلاع‌رسانی دهیاران و اعضای شورای روستاها از برگزاری پیک امید در روستاهای همجوار اطلاع‌رسانی شود و  کودکان و علاقمندان مشتاق از مناطق مختلف در این مراسم زیبا و متنوع شرکت کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.