با ما همراه باشید

تکنولوژی

رتبه نخست دانشگاه نوشیروانی مازندران در تولید علم و تعداد مقالات

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / معاون استاندار مازندران از رتبه نخست دانشگاه نوشیروانی مازندران در تولید علم و تعداد مقالات خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در جمع نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خانه ملت، اظهار کرد: مازندران دیار علویان است و ریشه عمیق و پرآوازه در عشق و ارادت به اهل بیت و معصومان دارد.

روح‌الله سلگی با بیان اینکه نخستین حکومت شیعیان جهان اسلام در سال 250 هجری قمری  زمان حیات معصومان در مازندران شکل گرفت، افزود: شکل‌گیری نظام سیاسی تشییع در مازندران زبانزد است و این دیار پناهگاه امامزادگان و سادات بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید از مازندران تقدیم اسلام شده است، تصریح کرد: آمل نیز دیار علما، فقها، اندیشمندان، سیاستمداران، بزرگان دینی و عرفانی است که در عصر حاضر پرورش علما ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی شهره شده است.

وی با اعلام اینکه حماسه اسلامی سال ۱۳۶۰ مردم آمل با تقدیم بیش از ۴۰ شهید عنوان هزار سنگر را برای این دیار ارزشمند به ثمر آورده است، گفت: با درهم پیچیدن طومار منافقان در حماسه اسلامی ششم بهمن آمل برای نخستین بار نام این شهر در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل جای گرفت و آن امام از مردم آمل و رشادت‌های آنها قدردانی کرد.

سلگی با اشاره به اینکه آمل نه تنها در روزهای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بلکه در دفاع از حرم اهل بیت و حریم داخلی کشور شهدای فراوان تقدیم کرده است، یادآور شد: بیشترین آزاده کشور از شهرستان آمل بوده است و این شهر با نشاط و طراوت پیشتاز در عرصه تولید، صادرات، اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و ارزآوری است.

وی با اشاره به جایگاه مازندران در عرصه‌های مختلف بین استان‌های کشور، گفت: مازندران جایگاه ویژه در تولید علم و دانش دارد و دانشگاه نوشیروانی مازندران در جدیدترین آمارها در زمینه تولید علم و تعداد مقالات رتبه نخست دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.