با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رشد سرانه گردشگری در آمل

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی آمل اظهار کرد: سرانه گردشگری در حوزه اقامتی ۱۰ درصد و پذیرایی ۱۵ درصد در این شهرستان رشد داشته است.

منتشر شده

در

مهدی بهمنی از تشکیل پرونده برای ۱۴ بنای تاریخی به عنوان ثبت ملی خبرداد و افزود: پرونده ۱۴ بنای تاریخی و ساختمان قدیمی شهرستان آمل برای ثبت ملی به اداره کل استان ارسال شد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی آمل با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ اثر تاریخی شهرستان جزو آثار ملی هستند، گفت: بیش از ۲۸۰ بنا در این شهرستان دارای قدمت تاریخی هستند که جزو آثار حفاظتی ما محسوب و یگان حفاظتی این اداره روزانه این مهم را پایش می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ واحد پذیرایی و ۱۸ واحد اقامتی در این شهرستان داریم، افزود: این شهرستان در واحدهای اقامتی رسمی ظرفیت هزار و ۴۰۰ گردشگر در شب را دارد و در اقامتگاه‌های غیر رسمی این آمار خیلی بیشتر از این مهم می‌باشد  که به بیش از ۲۰ هزار می‌رسد  که شاهد افزایش سرانه اقامتی ۱۵ درصدی در آمل هستیم.

بهمنی با اشاره به ۵ واحد بوم‌گردی این شهرستان اظهار داشت: ۴ واحد بوم‌گردی در سال جاری به بهره برداری رسید و با تکمیل این ۴ واحد، این شهرستان جمعا ۵ واحد بوم‌گردی دارد.

وی با بیان اینکه ۹۱ هکتار در پایین بازار جزو بافت قدیمی شهرستان است، افزود:  ۳ دفتر خدمات مسافربری در سال جاری به بهره برداری رسید و ۲ صنایع دستی در آمل موفق به ثبت برند شدند و مهر اصالت دریافت ‌کردند.

بهمنی با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات نرخ ارز تمایل گردشگران به سفرهای داخلی بیشتر شده است، افزود: باید زیرساخت گردشگر در آمل فراهم شود و این مهم نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.