با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رشد سه برابری مصرف برق در مازندران به دلیل ویلاسازی ها

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه رشد مصرف برق در مازندران به دلیل ویلاسازی ها سه برابر متوسط کشوری است، توسعه زیرساخت ها را در این استان دارای اهمیت دانست.

منتشر شده

در

متولی زاده در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت برق در قالب پویش الف – ب ایران در نور با بیان اینکه رشد مصرف برق در استان مازندران به دلیل ساخت و سازها بالا و سه برابر متوسط کشوری است، افزود: نیاز به توسعه زیرساخت‌های برق در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اظهار اینکه پروژه‌های مختلفی با حمایت‌های مؤثر در استان اجرا شده است، افزود: این پروژه‌ها موجب تقویت برق در بابل، بابلسر نوشهر، فریدونکنار، رویان بهشهر و غیره شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های امروز به ظرفیت ۵۲۰ مگاوات آمپر، افزایش ۸۰ درصدی انتقال انرژی از خطوط موجود، و افتتاح پنج نیروگاه تولید پراکنده با ۶۸ مگاولت آمپر ظرفیت به افزایش راندمان تولید و کاهش تلفات کمک شده است.

متولی زاده یادآور شد: نیروگاه چمستان با راندمان ۴۳ درصدی به بهره برداری می‌رسد و با تکمیل گلخانه، مجموع راندمان به ۸۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: بهینه سازی مصرف انرژی در کشور به دلیل اقتصادی و امنیت انرژی یک ضرورت است و وزارت نیرو آغازگر یک حرکت جهادی است و در چندسال اخیر با مدیریت، راندمان نیروگاه‌ها افزایش و تلفات کاهش یافت.

وی یادآور شد: صنعت برق آمادگی خود را برای اجرای نهضت بهینه سازی در کشور با مشارکت سایر بخش‌ها اعلام می‌کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.