با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رهایی ۲۷ محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان ۲۷ فقره قصاص نفس منجر به صلح و سازش شد.

منتشر شده

در

حجت الاسلام محمدصادق اکبری با گرامی داشت سالروز تشکیل شورای حل اختلاف گفت: رویکرد قوه قضائیه استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان به منظور نهادینه کردن توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است واین هدف باید با همدلی و همکاری درمیان اعضای کارکنان شورای حل اختلاف در استان مازندران وهمچنین جامعه نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ضرورت توجه مجموعه‌های قضائی به موضوع صلح و سازش رامورد تاکید قرارداد وعنوان کرد: تلاش و اهتمام مسئولان قضائی استان و اعضای شورای حل اختلاف در سراسر استان سبب شده در ۷ ماه گذشته ۲۷ فقره پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش گردد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹ برابری شده است.

عالی‌ترین مقام قضائی استان در ادامه بیان داشت: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت‌های مجموعه دستگاه قضائی استان محسوب می‌شود و در تلاش هستیم با تلاش و پشتکار اعضای شورای حل اختلاف در پایان سال عملکرد خوب و مناسبی در کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام اکبری همچنین اظهار داشت: در هفت ماه گذشته ۱۱۱ هزار و۴۲۸ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده است که از این تعداد ۱۱۸ هزار ۲۷۷ فقره پرونده با همت همکاران شورای حل اختلاف مختومه شده است و تعداد ۱۶ هزار ۲۵۷ فقره نیز منجر به صلح و سازش گردید.

وی به موضوع ابلاغ الکترونیک در شورا ی حل اختلاف استان نیزاشاره کرد و افزود: تعداد ۳۸۴ هزار ۴۳۱ ابلاغ درشش ماه گذشته صادر شده که از این تعداد ۳۶۵ هزار ۱۵۲ ابلاغ به صورت الکترونیکی بوده و نشان می‌دهد ۹۵ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک بوده و امید است با همیاری و همکاری اعضای شورای حل اختلاف درپایان سال به بالاترین میزان خود برسد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین گفت: در ۶ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل براساس بخشنامه ریاست معزز قوه قضائیه، آمار پرونده‌های ارجاعی ازدادسرا ومحاکم قضائی به شورای حل اختلاف استان مازندران، ۲۱ درصد افزایش داشته است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.