با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

رهایی ۳ محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

دادگستری مازندران از رهایی سه محکوم به قصاص از چوبه دار در شهرهای سیمرغ، آمل و قائمشهر خبر داد.

منتشر شده

در

طبق اعلام دادگستری مازندران، یک محکوم به قصاص با همت و تلاش شورای حل اختلاف مستقر در زندان قائمشهر وجلب رضایت وبخشش اولیا دم ازچوبه دار رهایی یافت.

در تیر ماه سال جاری محکوم این پرونده در پی یک نزاع و درگیری خانوادگی اقدام به قتل می‌نماید و با دستور قضائی و تلاش نیروی انتظامی ظرف مدت ۴۸ ساعت بازداشت و روانه زندان می‌شود و با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل، پرونده برای جلب رضایت اولیا دم وصلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع که پس از تلاش و پیگیری‌های مکرر رئیس حوزه قضائی سیمرغ و رئیس شورای حل اختلاف زندان قائمشهر منجر به رضایت اولیای دم و رهایی قاتل از قصاص شد.

همچنین دو محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان‌های آمل و قائم شهر در دو ماه گذشته از چوبه دار رهایی یافتند.

براین اساس در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و با تلاش رئیس زندان آمل و قائم شهر، مددکاران و اعضای شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف و با برگزاری جلسات متعدد در این دو پرونده صلح و سازش انجام و محکومین از چوبه دار نجات یافتند.

شایان ذکر است؛ با تلاش‌های شورای حل اختلاف دادگستری استان مازندران در سال جاری تاکنون ۳۳ پرونده قصاص نفس، منجر به صلح و سازش و رهایی متهم از چوبه دار شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.