با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

روشنگری علامه حسن‌زاده در پیروزی دوران انقلاب اسلامی/ جهان اسلام از توصیف ذوفنون قاصر است

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با بیان اینکه جهان اسلام از توصیف عالم ارسته و ذوفنون قاصر است، گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله حسن‌زاده بسیار در کنار مردم آمل روشنگری داشتند.

منتشر شده

در

سعیدجوادی آملی در مراسم تشییع پیکر علامه حسن حسن‌زاده آملی اظهار کرد: در بیان وصف و توصیف علامه ذوفنون و عالم وارسته جهان اسلام زبان قاصر است و قلم به تحریر در نمی‌آید.

وی با بیان اینکه همراهی مومنان و پرهیزگاران و عاشقان اهل بیت بسیار ارزشمند است، افزود: کربلا و عاشورا جایگاه بسیار والا ولی اوج کربلا را در زیارت اربعین می‌بینیم.

رئیس بنیاد بین‌‌المللی علوم وحیانی اسرا با بیان اینکه نهضت سالار شهیدان و فلسفه عقلانیت و انسانیت و مرز بالای عقلانیت وحیانی است، اضافه کرد:  باید ره گم نشود جریان اهل بیت را افرادی همانند آیت‌الله حسن زاده راهنمایی و مسیر را بازگو کردند.

این مسؤول با اشاره به اینکه از سال ۱۳۲۵ دو نونهال از این جامعه برخواستند و در مسجد جامع آمل درس خود را آغاز کردند و در قلم این بزرگواران ثبت است، تصریح کرد:  بیش از ۷۵ سال این دو بزرگواران در مسیر اهل بیت تلاش شبانه‌روزی داشتند و در تمام سنگرها امت و مردم را هدایت کردند و با مردم زیر سایه اهل بیت زیستند و این اهمیت و ارزش اهل بیت را نشان می‌دهد و مردم هم با پرورش اگاهانه نشان از منابر تکایا مساجد و حسینیه ها و تعلیم و تحقیقات این دو بزرگوار است.
جوادی‌آملی با اعلام اینکه این دو عالم با بزرگان دینی همسفره بودند و تعالیم اهل بیت را از علمای بزرگی همانند الهی قمشه‌ای، فاضل تونی آیت اله طباطبایی و … رشد کردند، اظهار کرد: در نهایت دوستی و قرابت در دوره سوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی‌آملی در قم کنار هم و با هم بودند درخشیدند در جوار آیت‌الله طباطبایی شاگردی کردند و در دوران انقلاب اسلامی آیت‌الله حسن‌زاده بسیار در کنار مردم آمل روشنگری داشتند.

وی با تاکید بر اینکه این دو عالم برای وحدت و صیانت و حفظ و نگهداری مردم آمل، مازندران و کشور تمام تلاش خود را به کار بستند، خاطرنشان کرد: عالم ربانی و توحیدی آیت‌الله حسن‌زاده آملی خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری نه به ایران بلکه به جان اسلام و مردم آزادی‌خواه دنیا داشتند که کم نظیر و بی‌نظیر بود./ / خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.