با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ساخت درمانگاه خیرساز در چمستان/ برخورداری 60 هزار نفر از خدمات درمانگاه تخصصی

رضا توسلی کارآفرین و خیر در شهر چمستان شهرستان نور با بیان اینکه «خواستن توانستن نیست ـ خواستن آفریدن است» درباره اقدام خیرش برای احداث درمانگاه شبانه‌روزی می‌گوید؛پدر مرحومم بیماری سختی داشت که برای درمانش ناچار باید به شهرستان‌های همجوار می‌رفتیم این امر سبب شد تا خلاء نبود درمانگاه مناسب و مشکلات مردم منطقه را به خوبی لمس و درک کنم.

منتشر شده

در

در ایام  دهه فجر انقلاب اسلامی، درمانگاه  تخصصی شبانه‌روزی خیرساز در شهر چمستان شهرستان نور افتتاح و بهره برداری شد.

رضا توسلی کارآفرین و خیر در آئین بهره‌برداری از این درمانگاه اظهار کرد: به نظر بنده «خواستن توانستن نیست ـ خواستن آفریدن است» از دوران جوانی که شاهد بیکاری دوستان و شهروندان تحصیل کرده خود بودم و متوجه شدم نداشتن مهارت، از دلایل بیکاری آنان است، علاقمند بودم تا کارآفرین باشم و البته در این کار نمونه و الگو شوم به همین منظور در سال ۸۲ با هدف مهارت‌آموزی و اشتغال به فکر احداث و راه‌اندازی هنرستان در منطقه چمستان افتادم و با توجه به رشته تحصیلی خودم نخستین آموزشگاه رایانه را در شهر چمستان راه‌اندازی کردم که اکنون حدود ۳۵ نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به ایده ساخت درمانگاه، تصریح کرد: پدر مرحوم من بیماری سختی داشتند که برای ویزیت، بستری و درمانش ناچار باید به شهرستان‌های همجوار منقل می‌کردم این امر سبب شد تا خلاء نبود درمانگاه مناسب و مشکات مردم منطقه را به خوبی لمس و درک کنم.

این خیر سلامت و کارآفرین ادامه داد: با توجه به وجود ۹۲ روستا با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت در بخش چمستان و مشکلات حوزه درمان، احداث یک مرکز درمانی تخصصی و مجهز را ضروری دیدم بنابراین با چند مشاور و پزشک، مشورت کردم، در نتیجه تصمیم به احداث درمانگاه در چمستان گرفتم.

توسلی افزود: زمینی که در بهترین نقطه شهر چمستان داشتم برای این کار عام‌المنفعه در نظر گرفتم و کار احداث درمانگاه در زمینی به مساحت ۴۶۰ متر مربع با بنای ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع در ۶ طبقه آغاز و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی بخش‌های مختلف این درمانگاه را شامل اورژانس، دندانپزشکی، آزمایشگاه و همچنین بخش‌های تخصصی شامل بخش عفونی، داخلی، اطفال، زنان و زایمان، روانپزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی عنوان و اظهار کرد: به‌زودی دیگر بخش‌های درمانی نیز بنابر اولویت نیاز راه‌اندازی و بهره‌برداری می‌شود.

این کارآفرین و خیرسلامت با اشاره به اشتغال ۶۰ تا ۷۰ نفر در بخش‌های مختلف این درمانگاه، گفت: امیدوارم این مرکز درمانی با استقرار بخش‌های یاد شده پاسخگوی نیازمردم چمستان در حوزه بهداشت و درمان باشد.

 

امام جمعه چمستان نیز در این آئین با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) آن حضرت را محور خلقت نظام هستی و محور معرفی اهل بیت عنوان و اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) بذر شیعه‌گری، انقلابی‌گری و ولایتمداری را در جامعه پاشیدند و طی قرن‌ها این بذر ریشه دوانده و به میلیون‌ها شیعه ولایتمدار تبدیل شد که نمونه آن امام (ره) هستند که اندیشه مادرشان را درک و در جامعه پیاده کردند.

حجت الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده افزود: در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم اگر منصف باشیم بر خلاف همه تحریم‌ها، فشارها و البته سوء مدیریت‌ها انقلاب اسلامی دستاوردهای فروانی دارد، ایران مقتدر و باعظمت شد.

وی تصریح کرد: امام(ره) به ما عزت، آبرو، آقایی و استقلال هدیه داد، قبل از انقلاب یک زن مست آمریکایی با ماشین ۵ جوان ایرانی را زیر می‌گیرد و می‌کشد و روزنامه آن زمان فقط خبر تصادف را درج می‌کند اما با فشار حکومت پهلوی این روزنامه مجبور می‌شود از این خانم آمریکایی مست و قاتل عذرخواهی کند اما امروز آمریکا هفت تریلیون دلار در منطقه خرج می‌کند تا وجودش را تثبت کند اما جوانان این مرز بوم در هزاران کیلومتر آن سوی مرزها همه آنچه که آمریکایی‌ها و دوستانش بافتند را پنبه می‌کنند.

امام جمعه چمستان با بیان اینکه در همه حوزه‌ها مثال وجود دارد از جمله حوزه درمان که به برکت نظام اسلامی متخصص‌ترین و حاذق‌ترین پزشکان دنیا ایرانی هستند، گفت: مجموعه فعلی که در چمستان افتتاح می‌شود از برکات نظام و مشارکت مردمی است که در روایات آمده اگر یک نفر احیا شود مانند آن است که همه نظام هستی زنده شود.

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از خیر، مسؤولان و دست‌اندرکاران،گفت: در این شرایط سخت اقتصادی، خیران و بخش خصوصی به کمک دولت آمدند و با همدلی و همراهی بخشی از مشکلات را کم کردند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.