با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ساخت سد مخزنی هراز ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، پیشرفت ساخت سد مخزنی هراز آمل به عنوان چهارمین سد خاکی درحال اجرا در کشور را حدود ۴۷ درصد اعلام کرد.

منتشر شده

در

محمد ابراهیم یخکشی در حاشیه بازدید از روند ساخت سد هراز آمل گفت: در حال حاضر وبه طور همزمان ساخت سد و جاده جایگزین بالادست سده راز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خاکریزی در سد هراز آمل در حال انجام و به طور قطع این روند در سال ۱۴۰۱ نیز با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت، افزود: با انجام عملیات خاکریزی در پهنه سد هراز، روند اجرای کار به ترازهای بالای سد نیز خواهد رسید و سرعت پیشرفت کار از نظر ارتفاعی تاج سد نیز بیشتر خواهد شد.

افتتاح یک مسیر از جاده جایگزین بالادست سد هراز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، در بخش دیگری کمبود منابع اعتباری را از اصلی ترین دلیل تأخیر در ساخت سد هراز آمل در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سد مخزنی هراز به عنوان یکی از بزرگترین سدهای مخزنی مازندران محسوب می‌شود برای تکمیل سد و ساخت جاده جایگزین سد در طول مسیر جاده هراز به طول بیش از ۱۰ کیلومتر و طرح‌های جانبی این سد با احتساب هزینه‌های امروز به حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

یخکشی اضافه کرد: متأسفانه اختصاص کم منابع مالی با توجه به شرایط قیمت‌ها درکشور، هزینه‌های تمام شده زیاد هست و هرچه منابع مالی مورد نیاز به موقع اختصاص داده شود، باعث بهره برداری زودتر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با تخصیص اعتبارهای مورد نیاز و پیش بینی شده ردیف مشخص اعتباری از سوی وزارت نیرو حداقل سه تا چهار سال آینده سد و شبکه‌های جانبی آن تکمیل و بهره برداری شود.

وی اضافه کرد: حداقل تا شروع سال آینده یک مسیر از جاده جایگزین و در حال ساخت بالادست سد هراز تکمیل و زیربار ترافیک خواهد رفت.

سه پیشنهاد برای دپوی زباله عمارت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، همچنین در خصوص تعیین تکلیف دپوی زباله عمارت آمل که در مسیر بالادست دریاچه سد واقع شده و وزارت نیرو مکلف به ساماندهی آن بوده، پاسخ داد، برای مدیریت دپوی زباله عمارت باید طرح یکپارچه تهیه می‌شد که خوشبختانه مشاور برای این طرح گرفته شده و کارهای مطالعاتی آن انجام ودانشگاه مازندران به عنوان ناظر طرح انتخاب شده است.

یخکشی افزود: سه گزینه برای تعیین تکلیف محل فعلی دپوی زباله عمارت آمل ازجمله " سوزاندن زباله، جابجایی به مکان دیگر ونیز محصور وخنثی کردن زباله پیشنهاد شده که هر سه این موارد باید در کارگروه مدیریت پسماند استان بررسی و تصمیم نهایی برای اجرا مشخص شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.