با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ساخت ۳ ماهواره با مشارکت کشور آذربایجان در دستور کار است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساخت ماهواره در حوزه سنجش با مشارکت کشور آذربایجان خبر داد و در پاسخ به سوالی درباره تهدید به احتمال قطع اینترنت ایران گفت: تاکنون تهدیدی مطرح نشده است، اما این آمادگی در صورت بروز مشکل وجود دارد.

منتشر شده

در

محمدجواد آذری‌جهرمی پیش از ظهر امروز در مراسم نخستین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی که در مجتمع پیامبر اعظم ساری برگزار شد با بیان اینکه باید در زمینه فعالیت‌های مختلف گام برداریم،اظهار کرد: مازندران در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و شیلات مورد توجه است اما در بحث خاویار ایرانی مغفول مانده که این تولید نه تنها ظرفیت مازندران بلکه از ظرفیت ایران است که باید به این گونه تولید توجه شود.
وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، متاسفانه بهره‌برداری کافی نمی‌شود؛ چرا که اقتصاد مازندران با سرمایه‌گذاری قابلیت افزایش را دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: سطح زیرکشت و منابع  مازندران قابل افزایش نیست اما از سرمایه‌گذاری با همین منابع آبی و سطوح زیرکشت استقبال می‌شود.
آذری‌جهرمی با بیان اینکه دولت تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد، گفت: تسهیل در صدور مجوزها باید صورت گیرد و اینگونه نقیصه‌ها باید رفع شود.
وی اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری با جدیت در مازندران دنبال می‌شود و در در این فرآیند نقاط ضعف باید رفع شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سهم کمی توانستیم از بازارهای بین‌المللی داشته باشیم که باید حلقه مفقوده را پیدا کنیم و در این میان محصولات کشاورزی، دامداری باید با بسته‌بندی مناسب باشد.
آذری‌جهرمی با اشاره به تولیدات محصولات کشاورزی در مازندران اضافه کرد: صنایع تبدیلی ظرفیت سرمایه‌گذاری و سودآوری دارد که در این میان زیرساخت‌ها نیز توسط دولت جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: شهریور امسال هدف گذاری 2.5 برابری صادرات از بنادر استان هدف جدی است و تلاش داریم اشکالات درسیکل اداری و چرخه سرمایه‌گذاری را حل کنیم و چالش‌ها نیز در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی رفع می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این همایش و نمایشگاه‌ها فرصتی است تا فعالان و تجار از ظرفیت بالقوه و بالفعل استفاده کنند هدف و دستاورد خوب دست یابند و دولت هم در این مسیر همگام است.

ساخت ۳ ماهواره جدید

وی همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سه ماهواره برای ارسال به فضا در دست ساخت داریم، گفت: ماهواره سنجش با مشارکت کشور آذربایجان ساخته می‌شود.

آذری‌جهرمی از ساخت سه ماهواره برای ارسال به فضا خبر داد و افزود: همکاری‌های خوبی با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای  در حوزه فضایی وجود دارد.
وی با اشاره به همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در حوزه فضایی اظهار کرد: در سیل اخیر نیز در زمینه خسارت‌ها همکاری فضایی داشتیم که اطلاعات در اختیار مدیریت بحران قرار گرفته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساخت ماهواره در حوزه سنجش با  کشور آذربایجان خبر داد و در پاسخ به سوالی درباره تهدید به احتمال قطع اینترنت ایران گفت: تاکنون تهدیدی مطرح نشده است، اما این آمادگی در صورت بروز مشکل وجود دارد.
آذری‌جهرمی با بیان اینکه به توانمندی داخلی در زمینه اینترنت متکی هستیم، افزود: برای قطعی اینترنت و پیشگیری از آن آمادگی داریم.
وی بهره‌گیری از اینترنت اشیا را مهم دانست و با اشاره به اجرای طرح در حوزه کشاورزی در مازندران گفت: برای اینترنت اشیا در حوزه دامپروری نیز برای ارتقای بهره‌وری، برنامه داریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.