با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

سامانه سرد و زمستانی مهمان پایان هفته مازندرانی‌ها

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی، تا روز چهارشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در مازندران هستیم ولی پایان هفته سامانه‌ای سرد و زمستانی در آسمان استان نفوذ می‌کند.

منتشر شده

در

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه جو پایداری در آسمان مازندران حاکم بوده و آسمان استان عمدتا صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود که در مناطق ساحلی جلگه‌ای احتمال مه صبحگاهی وجود دارد.

وی با اشاره به نفوذ سامانه سرد بارشی از اواخر روز پنج‌شنبه در آسمان مازندران، افزود: پیامد این سامانه بارشی، بارش باران در مناطق ساحلی وجلگه‌ای ، وزش باد شدید ، کاهش شدید دما ( بین ۶ تا ۱۰ درجه ) و بارش برف در ارتفاعات( خط برف تا تراز ۵۰۰ ) و طوفانی شدن دریا خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندر با بیان اینکه این سامانه بارشی کل استان را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا ‏بامداد روز شنبه ۶ دی ۹۹ خواهد بود.

اسدی با اشاره به آب‌گرفتگی در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای استان، مه آلود شدن،کاهش دید، لغزندگی و انسداد جاده‌های کوهستانی،گفت: باتوجه به این شرایط توصیه ما پرهیز از تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، تهیه و ذخیره خوراک دام در ارتفاعات و استحکام و ترمیم سازه‌های سست بنیان است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه دمای هوا روز جمعه به‌صورت محسوس کاهش می‌یابد، یادآور شد: دریای مازندران تا روز چهارشنبه طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.