با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

سرو شام تولد یک جهادگر با زباله‌گردها

به آنها گفتم امشب شب تولدم است، می‌خواهم برای‌تان کیک بخرم، گفتند کیک نمی‌خواهیم برای‌مان شام و دلستر (ظرف دلستر زباله بازیافتی است) بگیری کافی‌ست، برایشان شام سفارش دادم دور هم خوردیم….

منتشر شده

در

هر از چندگاهی در فضای مجازی شاهد عکس کودکانی هستیم که برچسب زباله‌گرد به آنها می‌خورد و خیلی‌ها وقت ژست دلسوزانه می‌گیرند و آه از نهاد سر می‌دهند و تمام…

اما شب گذشته استوری اینستاگرامی رضا دهقان یک جهادگر مازندرانی جالب توجه بود؛ وی تصویر خودش را با زباله‌گردها در حال صرف شام گذاشته بود و مطلبی به شرح زیر نوشت؛

 «امشب شب تولدم هست و این بچه‌ها به لطف مسؤولان در حال جمع‌آوری رزق و روزی خود در مخازن زباله‌ها در این روزهای سرد پاییزی هستند گفتم کیک بخرم گفتند کیک نخواستیم برامون شام بگیر! »

برایمان جالب بود، دیدن این صحنه ما را به یاد زباله‌گردان زن و مرد از کودک تا پیر می‌اندازد که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، شب‌گردی و زباله‌گردی شغل‌شان و درآمد حاصل از فروش زباله‌های درون کیسه پول تو جیب‌یشان است!

"رضا دهقان" که علاوه بر جهادگر معاون شهرداری یکی از مناطق تهران است، در گفت‌وگو با فارس بیان می‌کند؛ کار ما در شهرداری تهران جمع‌آوری کیسه‌های کتری‌ها یا همان زباله‌گردها و تحویل به سازمان بازیافت است.

وی اضافه می‌کند؛ دیشب شب تولدم بود، در کل با گرفتن کیسه‌ای که این افراد ساعت‌ها برای پر کردنش تلاش کردند، مخالفم، از این رو به عنوان فردی عادی نزدیک‌شان شدم، حدود ۶ نفری کنار یک مخزن زباله بودند…

دهقان ادامه می‌دهد؛ به آنها گفتم امشب شب تولدم است، می‌خواهم برای‌تان کیک بخرم، گفتند کیک نمی‌خواهیم برای‌مان شام و دلستر (ظرف دلستر زباله بازیافتی است) بگیری کافی‌ست، برایشان شام سفارش دادم دور هم خوردیم….

وی اضافه می‌کند؛ در پایان خواستم یک عکس سلفی مهمانم کنند گفتند می‌خواهی عکس را به خانواده‌ات نشان بدهی، گفتم می‌خواهم استوری کنم شب به‌یاد ماندنی‌ای بود!

 هدف هر چه که باشد، درآمد هر چقدر هم که زیاد باشد دیدن کودک ۷ ساله یا پیرمرد ۷۰ ساله در حال زباله‌گردی اصلا صحنه خوشایندی نیست، هم‌دردی و همراهی و در کنارش سرو سامان دادن به اوضاعشان کمترین کار ممکن و موثر خواهد بود.


 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.