با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

سرگردانی 300 زائر مازندرانی با ویزای جعلی در مرز مهران

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: 300 نفر از زائران مازندرانی با ویزای جعلی در مرز مهران سرگردان شدند.

منتشر شده

در

در حالی شاهد سرگردانی زائران عتبات عالیات هستیم که اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

طی سال‌های گذشته برای جلوگیری از سرگردانی زائران حتی اسامی دفاتر غیرمجاز در استان مازندران اعلام شده ولی همچنان این ماجرا ادامه دارد؛ در حالی‌که زائران با سراسر شوق و اشتیاق به سفری که آرزویش را در دل داشتند با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

حتی زائر مازندرانی داشتیم که سفر عتبات عالیات برای خانواده‌اش 45 میلیون تومان آب خورد، البته موارد بسیاری از شکایات و مشکلات مردمی گزارش شده است.

برخی از دفاتر غیرمجاز وعده‌های فریبنده از جمله بیمه می‌دهند درحالی‌که فاقد هیچ نوع پوشش بیمه‌ای نیستند و در صورت بروز حادثه خود زائران باید پاسخگو باشند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: روز گذشته 300 نفر از زائران مازندرانی در مرز مهران سرگردان شدند.

سیدحبیب‌الله ساداتی افزود: دلیل سرگردانی زائران مازندران اعزام با ویزای جعلی توسط کاروان غیرمجاز بوده است.

وی بیان کرد: این مورد نخستین‌بار نبوده زائران بسیاری سرگردان شدند و حتی برخی هنوز باوجود اینکه هزینه سفر را پرداخت کردند هنوز اعزام نشدند که ضرورت دارد زائران هوشیار باشند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به تشکیل 100 پرونده در محاکم قضایی استان، تصریح کرد: با وجود تشکیل پرونده در دستگاه قضایی و همچنین اعلام اسامی کاروان‌های غیرمجاز از سوی حج و زیارت باز هم این کاروان‌ها از هر ترفندی برای فریب زائران بهره می‌گیرند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع هوشیاری زائران است که اگر به اخبار و اطلاعیه‌های حج و زیارت توجه کنند با مشکلات این چنینی مواجه نخواهند شد.

به گزارش فارس، این نخستین بار نیست که زائران سرپا شوق زیارت به‌دلیل ثبت‌نام در کاروان‌های غیرمجاز سرگردان شده و با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که لازم است تمهیدات لازم برای برخورد با این معضل برای همیشه اندیشیده شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.