با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

سر بسته‌حمایتی‌نگرفته‌ها کلاه رفت!!!

چند روز از پرداخت سه مرحله‌ای بسته حمایتی دولتی یا همان یارانه بنزین می‌گذرد، با اینکه شنیده‌ها حاکی از آن بود که این بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار به هر ایرانی تعلق  بگیرد ولی پس از چشم‌انتظاری چندروزه، بسیاری از مردم موفق به دریافت این بسته حمایتی نشدند.

منتشر شده

در

این روزها در هر محفلی که هستیم صحبت از دریافت یا عدم دریافت این بسته حمایتی به گوش می‌رسد، برخی می‌گویند می‌دانید که قرار است هر ماه دولت این کمک هزینه را پرداخت کند؟ برخی می‌گویند بسته حمایتی ما در همان مرحله اول به حساب سرپرست خانوار واریز شد، بعضی بیان می‌کنند در حالی که یارانه دریافت می‌کنیم ولی بسته حمایتی به ما تعلق نگرفت و برخی دیگر که از جاماندگان ثبت نام یارانه بودند می‌گویند بسته حمایتی هم به ما تعلق نگرفت، چرا ما را جزو یک ایرانی هم به حساب نیاوردند؟

 

 

در متن بالا دغدغه مردم نیازمند پایین شهر و اقشار نیازمند متوسط ورود به پایین استان مازندران ذکر شد، نه اقشار ثروتمند! در حالی که از اول این هفته پیش خبرها حاکی از آن است که جاماندگان بسته حمایتی دولتی نگران نباشند می‌توانند از طریق ارسال کد *۶۳۶۹# از طریق پیامک توسط سرپرست خانوار با شماره همراهی که متعلق به خود سرپرست باشد، کد رهگیری ارسال شده و عملیات بررسی صورت خواهد گرفت ولی باز هم مردم سردرگم هستند!

عده‌ای از جاماندگان ثبت‌نام یارانه در سال ۱۳۹۳ هستند، آن هم نه به دلیل اینکه وضعت مالی خوبی دارند، به‌دلیل عدم دسترسی به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ در همان مدت محدود! که پس از اتمام مدت ثبت‌نام این دوره دیگر تمدید نشد و عده زیادی از مردم فقیر از ثبت‌نام جامانده و به قولی در سامانه دولت انصرافی محسوب شدند.

هم‌اکنون پنج سال از مدت زمانی که این تعداد از افراد یارانه دریافت نمی‌کنند می‌گذرد، پیگیری‌ها هم کار به جایی نبرد، چرا که حتی یک بار دیگر آن سامانه به روی مردم باز نشد و بعد اینکه اداره یا مرکزی متولی رسیدگی به انجام جزییات پیگیری مردم نیازمند در استان ما وجود نداشت و ندارد و تشکیل نشد، مردم نمی‌دانند به شهرداری، فرمانداری، استانداری، کار، رفاه و تعاون، اقتصاد و دارایی، برنامه و بودجه یا کدام اداره دیگر مراجعه کنند، چون به نوعی درخواست‌شان پاسکاری شده و جواب مناسبی دریافت نخواهند کرد.

گویی واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار با توجه به لیست پرداخت یارانه‌ها صورت گرفت، که انصرافی‌های یارانه نتوانستند آن را دریافت کنند ولی سؤال اینجاست که چرا آن عده‌ای که یارانه دریافت می‌کردند و مستحقش هم بودند این بار از دریافت بسته حمایتی جاماندند؟ این‌ها سؤالات مردم است که سردرگمی‌هایی را به‌دنبال دارد.

البته وزارت کار آدرس سامانه اینترنتی جهت رسیدگی به شکایت را در اختیار مردم قرار داده است ولی آن عده از شهروندانی که این بسته حمابتی را دریافت نکردند دارای شرایط خاص هستند، برخی سرپرست‌ها دریافت کردند ولی به افراد تحت حمایت تعلق نگرفت و این در سامانه ثبت نخواهد شد، فرزندانی تحت حمایت پدرو مادر که به تازگی خودرویی یا چیزی خریدند یارانه و بسته سرپرستشان را قطع کردند در حالی که با این تورم امروزحساب هرکسی از هم جداست، برخی در روستاها دسترسی به انجام کاری یا کسی را برای انجام این قبیل کارها ندارند.

در بحث دریافت بسته حمایتی دولتی و یارانه،موارد خاص که نیاز به پیگیری بصورت جداگانه دارند بسیار است، این عده معترض هستند و کمترین توقعی که دارند واریز یارانه پس از پنج سال و دریافت بسته حمایتی دولت است، ولی نمی‌دانند اعتراض خود را به کجا ببرند و چه کسی به مشکلشان رسیدگی خواهد کرد، شاید همین مبلغ اندک خرج معیشت یک ماهشان باشد!/فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.