با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

سقوط بوئینگ 737 ‌اوکراینی حوالی شهریار/ همه 176 سرنشین جان باختند + تصاویر سانحه

صبح امروز یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینی دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام، بین پرند و شهریار (خلج‌آباد) در استان تهران، سقوط کرد و همه 176 سرنشین آن جان باختند، اغلب مسافران این پرواز ایرانی بودند.

منتشر شده

در

یک فروند هواپیمای بوئینگ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) در حوالی پرند و شهریار در استان تهران، سقوط کرد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ ضمن تأیید این خبر، در این‌باره به فارس گفت: این هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز می‌کرد که بین پرند و شهریار دچار سانحه شد و سقوط کرد.

بنابراین گزارش پیش بینی می‌شود به علت سابقه زیاد بروز نقص فنی در هواپیماهای بوئینگ 737، این حادثه نیز به علت ‌نقص فنی رخ داده است.

‌این هواپیما به همراه کرو (خدمه پروازی) 176 نفر سرنشین‌ (167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی) داشته است که طبق بررسی‌های اولیه همه مسافران و کرو این پرواز جان باخته‌اند؛ طبق آمار اولیه این مسافران شامل 70 مرد، 81 زن و 15 کودک بودند، 130 نفر از مسافران این هواپیمای ایرانی بودند.

از آن منظر که هواپیما در دقایق اولیه پروازی بوده ‌و سوخت هواپیما هنوز چندان مصرف نشده بوده است، انفجار مهیبی هنگام برخورد با زمین رخ داده است‌.

بنابراین گزارش هواپیمای مذکور بوئینگ 8-737 متعلق به ایرلاین اوکراینی(UIA) با ریجستر UR-PSR بوده است.

07:06: اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی‌ به سایت سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی، از اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل وقوع حادثه سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی حوالی شهریار در استان تهران خبر داد.

07:37: فیلم لحظه آتش گرفتن موتور و سقوط بوئینگ 737 اوکراینی

از اینجا می‌توانید لحظه آتش گرفتن و سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی را مشاهده کنید.

07:39: عکس‌های اولیه محل سقوط هواپیمای 737 اوکراینی

بررسی‌های اولیه حاکی از جان باختن همه سرنشینان بوئینگ 737 تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی دارد.

 

 

08:04: کمپانی بوئینگ‌: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم

بنابراین گزارش بوئینگ 737 یک بار دیگر به علت بروز مشکل در طراحی و نقص فنی، حادثه داد و اینبار مسافران پرواز تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی، قربانی مشکلات طراحی در شرکت هواپیمایی بوئینگ شدند.

امروز شرکت بوئینگ پس از وقوع‌ سانحه هواپیمای اوکراینی، در توئیت خود اعلام کرد: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم.

جزئیات بیشتر درباره سوانح بوئینگ 737 را از اینجا بخوانید.

08:39: جزئیات تماس خلبان بوئینگ 737‌ اوکراینی با برج مهرآباد تا پیش از سقوط‌

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی گفت: خلبان بوئینگ 737 اوکراینی تا پیش از سقوط، اعلام وضعیت اضطراری نداشت.

‌حسن رضایی‌فر ‌در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ درباره ارتباط خلبان با برج مراقبت اظهار داشت:  این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده بود و وارد اپروچ مهرآباد شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ بیان کرد: خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی یادآور شد: همچنین خلبان این بوئینگ 737 اعلام وضعیت اضطراری تا پیش از سقوط نداشته است.

08:49: گزارش تصویری فارس از محل سقوط بوئینگ 737 اوکراینی در مسیر تهران-کیف

کاربران می‌‌توانند گزارش تصویری محل سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی را از اینجا مشاهده کنند.

09:13: اغلب مسافران بوئینگ 737 تهران-کیف ایرانی بودند/ همه مسافران جان باختند

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به فارس گفت: طبق آخرین بررسی‌ها، اغلب مسافران پرواز تهران-کیف ‌که امروز سقوط کرد، ایرانی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این هواپیما 176 سرنشین داشت، گفت: همه مسافران این پرواز جان باختند.

10:00: رئیس‌جمهور اوکراین سفر عمان خود را نیمه‌کاره رها کرد و به کیف برگشت

بنابراین گزارش پس از وقوع این سانحه، رئیس‌جمهور اوکراین امروز سفر عمان خود را نیمه‌کاره رها کرد و به کیف برگشت.

وی نیز اعلام کرده است همه مسافران این هواپیما جان باخته‌اند.

10:10: جمع‌آوری قطعات ‌بوئینگ 737/آغاز انتقال اجساد به پزشکی قانونی/هنوز جعبه سیاه پیدا نشده است

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال جمع‌آوری قطعات هواپیما هستیم، گفت: انتقال اجساد به پزشکی قانونی آغاز شد.

به گفته حسن رضایی‌فر تا این لحظه هنوز جعبه سیاه هواپیما شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور (FDR&CVR) پیدا نشده است؛ هیچ قطعه ای از هواپیما تقریباً سالم نمانده است و قطعات همگی منهدم شده است اما در راستای بررسی سانحه، باید همه این قطعات جمع‌آوری شود؛ اجساد مسافران این هواپیما همه جمع‌آوری شده ‌و آماده انتقال به پزشک قانونی است.

10:34: یکی از جعبه‌‌های سیاه هواپیمای بوئینگ 737 پیدا شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به فارس گفت: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری که در سایت سقوط بوئینگ 737 اوکراینی حضور دارند، یکی از جعبه‌های سیاه هواپیما را پیدا کردند که سالم است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.