با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

سهم 85 درصدی آمل از صادرات مازندران/ پرداخت 2 هزار میلیارد تومانی تسهیلات بانکی به آملی ها

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل با اشاره به صادرات 85 درصدی مازندران از شهرستان آمل، گفت: 2 هزار ميليارد تومان اعتبار امسال توسط بانك هاي شهرستان آمل در قالب تسهیلات پرداخت شد.

سیدعباس حسینی اروز در آخرین نشست با اصحاب رسانه و خبر در سال 1401 اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم توجه به امر توسعه است و استفاده صحیح از منابع، فرصت ها، توزیع عادلانه آنها با مشارکت حداکثری مردم به عنوان عامل اصلی و محوری توسعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه کلان و پایدار در آمل هستیم، افزود: دو راهبرد جدی مدیریت دینی و نگاه تکلیف مدارانه با نگاه بومی کردن عوامل توسعه در دستور کار قرار دارد.

فرماندار ویژه آمل، تصریح کرد: هر چه در جامعه به نفع مردم بوده و رضایت آنها را جلب کند توسعه است و عملکرد خلاف آن ضدتوسعه لقب می گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه به دنبال پیگیری پروژه هایی در آمل هستیم که دغدغه جدی مردم و همشهریان است، بیان کرد: ایجاد تونل همجوار کارگاه سد هراز و تعریض جاده آن در محور مواصلاتی هراز امسال برای رضایتمندی مردم در دستور کار قرار گرفت و در مجموع با پیشرفت بیش از 70 درصد جریان دارد هرچند می خواستیم این جاده برای تعطیلات نوروز به بهره برداری برسد ولی با ایجاد شرایط جوی ناخوشایند و ناپایدار هوا روبرو شدیم که کندی کار را شامل شد.

وی با اشاره به صادرات 85 درصدی مازندران از شهرستان آمل، یادآور شد: در سال جاری در حوزه برق 40 میلیارد تومان پروژه اجرایی شده تا 20 هزار نفر از این پروژه ها بهره مند شوند همچنین برای سال آینده پروژه های روستایی و شهری مختلف در حوزه برق تعریف شده تا به بهره داری برسد.

حسینی با اشاره به اینکه در حوزه آب هم در سال جاری 6 پروژه اصلی با اعتبار 7 میلیارد تومان با مجموع 20 میلیارد تومان سرجمع پروژه ها افتتاح شد، ادامه داد: برای سال آینده 11 پروژه آبرسانی در دستور کار قرار دارد همچنین اصلاح و بازسازی ظرفیت 6 حلقه چاه جدید نیز ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حوزه گازرسانی 9 پروژه به ارزش 50 میلیارد تومان برای برخورداری 6 هزار خانوار بهره برداری شد، افزود: منطقه لاریجان به عنوان بام ایران در سال جاری گازرسانی شد همچنین 6 پروژه برای سال آینده با هزینه 35 میلیارد تومان تعریف شده است البته 70 پروژه بنیاد مسکن و حوزه زیرساختی روستاها با اعتبار 29 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی 50 میلیارد تومان افتتاح شد.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه 40 پروژه بنیاد مسکن برای سال آینده با اعتبار 52 میلیارد تومان تعریف شد، افزود: در بخش مخابرات 232 میلیارد تومان در سال جاری در آمل هزینه شد، 42 سایت جدید تقویت تلفن همراه برای استفاده عموم ایجاد شده و سایت مخابراتی میدان 17 شهریور به عنوان نخستین سایت 5G مازندران به مراحل پایانی خود رسید.

وی با اشاره به ایجاد 5 هزار مشترک نصب و راه اندازی تلفن ثابت، خاطرنشان کرد: بام ایران در منطقه رینه لاریجان نیز به اینترنت پرسرعت فیبر نوری مجهز شد.

حسینی با اشاره به اینکه بيش از 230 پروژه با اعتبار یک هزار ميليارد تومان در اين شهرستان در سال 1401 به بهره برداري رسيد، بیان کرد: 2 هزار ميليارد تومان امسال اعتبار توسط بانك هاي شهرستان آمل در قالب تسهیلات پرداخت شده و بيش از 270 مجوز صنعتي و توليدي در اين شهرستان صادر شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.