با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

سپاه کربلا ادعای سرباز بابلی را تکذیب کرد

روابط عمومی سپاه کربلا ادعای سرباز بابلی مبنی بر اخراج وی از گردان بسیج ۳۱۵ امام حسین (ع) شهرستان بابل را خلاف واقع دانست.

منتشر شده

در

روابط عمومی سپاه کربلا در راستای احترام به حقوق اجتماعی آحاد مردم در کسب اطلاعات درست و متقن از وقایع مختلف و برخورداری از آرامش و ثبات خاطر، در خصوص اظهارات متأسفانه خلاف واقع آقای محمد حسن کریمی جوان اهل شهرستان بابل در مصاحبه‌ای، مطالبی را در قالب بیانیه‌ای عنوان کرده است.

در این بیانیه آمده است:

ادعای به دور از واقعیت آقای کریمی (معروف به سرباز بابلی در شبکه‌های اجتماعی) در مورد اخراجش از گردان بسیج ۳۱۵ امام حسین (ع) شهرستان بابل به دلیل حضور و سخنرانی اش در دانشگاه تهران، خلاف واقع است. هر تشکیلات برای حفظ نظم سازمانی خود، قواره و مقرراتی دارد که تذکر و برخورد در چارچوب قانون نسبت به تخطی صورت گرفته حق طبیعی و مرسوم سازمان‌ها به حساب می‌آید.

آقای کریمی به دلیل تخلفات متعدد، از جمله نشر مطالب غیر ارزشی و اخلاقی و همچنین انتشار مأموریت‌های طبقه بندی شده رده خود در فضای مجازی، تذکر گرفته است و متعهد شده که نسبت به رعایت شئونات اخلاقی و حفظ اطلاعات مأموریت‌های سازمانی اهتمام جدی تری داشته باشد و اساساً کمیسیون ۱۱۹ بسیج برگزار نشده که حکمی برای اخراج نامبرده صادر شده باشد! حتی در فراخوان اخیر گردان از وی دعوت شده بود که آقای کریمی در این فراخوان حضور نیافت و متأسفانه با جوسازی و بزرگنمایی و سیاه نمایی باعث تشویش اذهان عمومی و فراهم نمودن بسترهای ایجاد بدبینی در بعضی افراد و سوءاستفاده و موج سواری بیگانگان نسبت به نهاد مقدس بسیج و سپاه شده است.

اما خطای بزرگ‌تر، اقدام رسانه‌ای بسیار مبتدیانه و خلاف اصول حرفه‌ای خبرگزاری منتشر کننده مطالب سرباز فوق است. یکی از اساسی‌ترین و البته ابتدایی‌ترین اصول حرفه‌ای برای یک خبرنگار و خبرگزاری صحت سنجی خبر است. مگر می‌شود خبرنگاری بر اساس گفته‌های یک بلاگر و شنیده‌ها، بدون اعتبارسنجی و مشخص نمودن صحت و سقم ادعای مطرح شده از طریق منابع رسمی همچون روابط عمومی نهاد، به انتشار آن دست بزند و این چنین احساسات و آرای مردم را تحت تأثیر قرار داده و به گونه‌ای نوین‌تر دست درازی نه به اموال بلکه به آرامش و آگاهی آنان کند وعجیب‌تر آنکه پس از آن بخواهد با دو خط تکذبیه، قضیه را سر هم بیاورد.

این حق مردم است که در فضای رسانه‌ای اخبار متقن و بر پایه صحت و درستی اطلاعات دریافت کنند. انتظار می‌رود رسانه‌ها با رعایت اخلاق رسانه‌ای و بهره گیری از مؤلفه‌های سواد رسانه‌ای در جنگ روایت‌هایی که در آن قرار داریم و با احترام به شعور و فهم مردم عزیز به اصل مأموریت خود یعنی اطلاع رسانی درست، آگاهی بخشی و مطالبه گری در چارچوب قانون، فعالیت کنند به جای آنکه خدای نکرده به هر قیمتی بخواهند مخاطب جذب کنند! قطعاً سپاه در دفاع از حق آرامش، احترام به احساسات و آگاهی مردم و در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به این نهاد در این موضوع از حقوق خودش در چارچوب قانون مقدس جمهوری اسلامی استفاده خواهد کرد تا دیگر شاهد اینگونه اقدامات رسانه‌ای ناشایست که می‌تواند زمینه‌های ناامیدی و بی ثباتی را فراهم آورد نباشیم

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.