با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

شایعه باز‌کردن دریچه سد‌ البرز در زمان سیل اخیر رد می شود

مدیر امور آب قائم‌شهر و سوادکوه با رد شایعه باز‌کردن دریچه سد‌ البرز در زمان سیل اخیر از خسارت 28 میلیارد تومانی به سردهنه‌های زراعی و کانال‌ها در سیل اخیر خبر داد.

منتشر شده

در

سیل هفته گذشته شمال کشور، خرابی‌های زیادی برای مردم استان‌های گلستان و مازندران به بار آورد. اما با کمک مردم، نیروهای امدادی،  بسیج، ارتش و سپاه کمی شرایط روبه بهبود است. مردم کشورمان بار دیگر وحدت و حس همنوعدوستی خودشان را نشان دادند تاجایی که حتی مردم زلزله‌زده کرمانشاه هم برای کمک به مردم سیل‌زده بسیج شدند.

اما با فروکش شدن سیلاب در شمال کشور، سیل شایعات در فضای مجازی به راه افتاده است که می‌تواند آثار مخرب‌تری را هم به همراه داشته باشد.

هادی نیک‌اختر مدیر امور آب قائم‌شهر و سوادکوه این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه و در پاسخ به سوالی درباره باز‌کردن دریچه سد‌ها در زمان سیل اخیر، گفت: باز‌کردن دریچه سد‌ البرز در زمان سیل اخیر صحت ندارد و از طرف دیگر سد البرز(آیت‌الله صالحی مازندرانی) بر روی رودخانه بابل‌رود قرار دارد و ارتباطی با رودخانه تلار که مسیر سیلاب اخیر در منطقه بود، ندارد.

وی با بیان اینکه به سردهنه‌ها و کانال‌های زراعی شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه‌شمالی آسیب‌های جدی وارد شد، افزود: 28 میلیارد تومان به سردهنه‌های زراعی و کانال‌های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه‌شمالی خسارت وارد شد که میزان خسارت را شناسایی و به مدیریت بحران ارائه دادیم.

مدیر امور آب قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه‌شمالی گفت: به سردهنه‌ها و نهر‌های زراعی در شهرستان سوادکوه‌شمالی به مبلغ 14 میلیارد تومان، قائم‌شهر به مبلغ 5 میلیارد تومان، و شهرستان‌های سیمرغ، جویبار و سوادکوه هم هر کدام 3 میلیارد تومان خسارت وارد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.