با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

شتاب طرح‌های عمرانی آمل با اعتبار ۶۲۷ میلیارد ریالی

فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: دولت برای اجرا وتکمیل طرح‌های این شهرستان امسال حدود ۶۲۷ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که این رقم بیشتر از سال‌های گذشته است.

منتشر شده

در

سیدجعفر رسولی در حاشیه افتتاح طرح‌های روستایی شهرستان آمل شمار طرح‌های عمرانی که دولت برای تسریع و تکمیل آنها اعتبار اختصاص داده را بیش از ۱۴۰ طرح اعلام کرد و افزود: اعتبارهای اختصاص داده شده حدود ۲۲ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

وی افزود: میزان اعتبارهای شهرستان آمل در سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال بوده و با پیگیری‌های نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهرستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بیش از ۶۹ درصد آن جذب شده است.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه در سال ۹۷ درمجموع از محل تملک دارایی‌های استانی، سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز و سایر منابع اعتبارهای ملی بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان برای شهرستان آمل جذب شده که بیشتر از میانگین تخصیصی کل استان بوده است.

تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه کاره

رسولی با بیان اینکه تاکید جدی دولت بر تکمیل طرح‌های نیمه کاره عمرانی و خدماتی در سطح شهرستان آمل است و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به این سیاست اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد، پروژه‌های جدیدی که نیاز به اجرایی وکلنگ زنی دارد، حتماً باید در شورای برنامه ریزی استان مطرح ودر صورت نیاز و تصویب شدن، در کمیته برنامه ریزی شهرستان تعیین بودجه و تصویب واجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پایان سال مالی برای طرح‌های عمرانی تا ۳۱ شهریورماه تمدید شده است، درعین حال از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز خواست که درجذب اعتبارات در شرایط مالی بسیار محدود جدیت درکار داشته باشند تا برگشت اعتباری از شهرستان صورت نگیرد.

جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز

فرماندار آمل همچنین نسبت به احساس مسئولیت بیشتر مدیران در حفظ زمین‌های ملی و بستر کشاورزی در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: موضوع حفظ حقوق بیت المال در تغییر کاربری و اموال عمومی و زمین بیت المال، عرصه منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری باید تمام تلاش خود را انجام دهند و در دستور کار مدیران قرار گیرد.

رسولی یادآورشد، موضوع دیگری که قابل اهمیت وجدی مدیران مربوطه در سطح شهرستان است، لایروبی انهار است که باید در فرصت‌های مناسبی که درحال حاضر وجود دارد، انجام شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.