با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

شرایط تبدیل وضعیت نیروهای وزارت علوم در برنامه‌های دولت نیست

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات گفت: تبدیل وضعیت نیروهای وزارت علوم از شرکتی به قراردادی یا استخدامی در برنامه‌های دولت نیست ولی ضوابط و مقرراتی در حال انجام است تا نیروها بتوانند دریافتی مشابه یا همسان داشته باشند.

منتشر شده

در

محمدتقی نظرپور در بازدید از امکانات و پروژه‌های عمرانی دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران این شهرستان، در مورد آخرین اخبار از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی وزارت علوم، اظهار کرد: در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی در دولت و آئین‌نامه‌ها اصلاحاتی انجام شد البته تلاش شده تا نیروهای قراردادی متناسب با نیروهای رسمی و آزمایشی از ظرفیت‌های لازم استفاده کنند و شرایط این مهم فراهم می‌شود.

وی افزود: در بیان تبدیل وضعیت‌ها باید گفت تبدیل وضعیت نیروهای وزارت علوم از شرکتی به قراردادی یا استخدامی در برنامه‌های دولت نیست ولی ضوابط و مقرراتی در حال انجام است تا نیروها بتوانند دریافتی مشابه یا همسان داشته باشند.

معاون وزیر علوم تحقیقات با اشاره به اینکه در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر، تصریح کرد: برای ایثارگران قانون‌های خاص وجود دارد و باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود که وزارت علوم و تحقیقات از ظرفیت‌های آن تبعیت می‌کنند.

این مسؤول در مورد چگونگی پرداخت معوقات کارکنان وزارت علوم و تحقیقات، یادآور شد: در این بخش قدم‌های مؤثری از دو سال گذشته تاکنون برداشته شده و اتفاقات خوبی روی داده است ولی تاریخ اجرای آن از اول بهمن سال گذشته بوده و مسائلی مطرح شده تا به عقب‌تر برود البته در این زمینه جلسات متعدد در هیأت‌های امنا برگزار شده و مصوباتی داشتیم ولی دستگاه‌های نظارتی ایراداتی بر آن گرفتند که باید برطرف شود البته دستگاهای نظارتی مطابق با قوانین و مقررات گام‌هایی برداشتند تا منجر به نتیجه مطلوب شود.

نظرپور با اشاره به مهیا بودن امکانات و ظرفیت‌های مناسب در این واحد فنی و حرفهای، افزود: این مرکز به دلیل وجود دانشجویان بومی و حضور دانشجویان غیر بومی از سراسر کشور باعث شده تا شرایط خوب رقابتی ایجاد شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تحقیقات، تصریح شد: با توجه به مبحث حساس مکان‌یابی در معماری، مکان‌های آموزشی و دانشگاهی همانند کلاس‌ها و خوابگاه‌ها باید در فضایی به دور از استرس و سر و صدای زیاد بنا شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه ایجاد ساخت و سازهای آموزشی در کنار مکان‌های پر سر و صدا باعث از بین رفتن امید و نشاط در بین دانشجویان می‌شود، یادآور شد: این مهم یکی از محدودیت‌ها برای مکان‌یابی محیط آموزشی تلقی می‌شود. بشمار می رود.
نظرپور با اشاره به فراهم بودن بستر مناسب آموزشی و مهارت‌افزایی تخصصی و فنی در مجموعه دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران آمل، خاطرنشان کرد: با توجه مجاورت دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران آمل با دانشگاه فناوری‌های نوین به عنوان دو زیرمجموعه وزارت علوم و تحقیقات برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در قالب همکاری دو طرفه و تفاهم‌نامه از امکانات یکدیگر استفاده شود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران آمل نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر علوم و تحقیقات از امکانات این مجموعه فنی، به قدمت ۵۰ ساله دانشکده فنی و حرفه‌ای در استان مازندران، اظهار کرد: این مرکز آموزشی با ۸۵۰ دانشجو در رشته‌های مکانیک خودرو، ساخت تولید و قالب‌سازی و گروه الکترونیک است و با وجود ۵۰۰ دانشجو در رشته مکانیک خودرو، مرکز قطب این رشته تحصیلی در بین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور محسوب می‌شود.

این مسؤول با اعلام موافقت سازمان سنجش کشور در زمینه مجوز طرح توسعه رشته‌ها و ایجاد هفت رشته تحصیلی، گفت: با کسب مجوزات لازم در زمینه مرکز رشد، این مرکز در حال حاضر با تعداد ۱۴۰ دانشجو در حال فعالیت است که حدود ۹۰ درصد فارغ التحصیلان به عنوان تکنسین ماهر در کارگاه‎های صنعتی شهرستان و شهرهای اطراف مشغول به کار هستند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.