با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

شمار بستری‌ شدگان کرونایی در مرز ۴ رقمی شدن/ ۱۱ مازندرانی جان باختند

شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۲۴۶ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۸۸۲ نفر رسید که از این تعداد ۱۵۰ نفر بدحال هستند.

منتشر شده

در

ادامه دردسرهای کرونایی با روشن شدن چراغ قرمز کرونایی درحالی ادامه دارد که تب تند کرونایی تمام مازندران را فراگرفته و موارد ابتلا ۵ برابر روزهای گذشته شد که در روزهای آینده بر موارد بیماران بدحال و بستری کرونایی تاثیرگذار خواهد بود‌.

در دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰۴ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

 طی این مدت تعداد ۱۹۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 هم اکنون ۶۹۶ بیمار بعلت کرونا در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۲۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در  حال حاضر ۱۸۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ بیمار جدید بستری و ۳۵ بیمار هم  ترخیص شدند.

همچنین ۲۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براین اساس طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۲۴۶ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۸۸۲ نفر رسید که از این تعداد ۱۵۰ نفر بدحال هستند.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های امروز در مازندران به ۱۱ تن رسیده است.

*مازندران حدود ۲۵ درصد با میزان هدف گذاری واکسیناسیون دُز سوم فاصله دارد

دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند که هم اکنون ۴۵ درصد از این افراد به تزریق دُز یادآور اقدام کردند که با این اعداد و ارقام به هیچ عنوان نمی‌توان به جنگ اومیکرون رفت.

وی افزود: برخلاف استقبال از دُز اول و دوم واکسن کرونا، مردم رغبت چندانی به دُز سوم کرونا نشان ندادند و در صورتی که در هفته‌های آینده میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مازندران به ۸۰ درصد نرسد، موج ششم کرونا می‌تواند همانند موج پنجم کرونا تمام بیمارستان‌های استان را درگیر و مملو از بیماران کرونایی کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به افزایش بستری کودکان زیر ۱۲ سال بر واکسیناسیون این گروه سنی تاکید کرد و گفت: مازندران حدود ۱۱۱ هزار نفر کودک بین ۹ تا ۱۲ سال دارد که در حال حاضر تنها ۱۵ درصد این گروه واکسینه شدند.

اویس تصریح کرد: بازگشت رنگ قرمز کرونایی به استان نتیجه واکسن گریزی و همچنین عادی انگاری است که در صورت ادامه این روند احتمال دارد مازندران یکپارچه قرمز شود و محدودیت‌های کرونایی نیز افزایش یابد.

وی در پایان گفت: در صورت بروز علائمی مانند تب، سردرد و تعریق شبانه، عطسه، سرفه و گلودرد، آبریزش بینی، خستگی و درد مفاصل و همچنین در برخی موارد تغییرات و عوارض پوستی جهت مشاوره موارد مرتبط با پیگیری درمان کرونا می‌توانید در طول شبانه روز با شماره ۳۴۴۰۷ تماس بگیرید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.