با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

«شهادت» مقام رستگاری و داد و ستد با خداوند است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهاد و شهادت را نوعی داد و ستد با خداوند بیان و از آن به عنوان مقام رستگاری یاد کرد.

منتشر شده

در

آیت الله صادق آملی لاریجانی در مراسم بزرگداشت علامه ایازی و یادواره بیش از یکصد شهید حوزه علمیه رستمکلا افزود: مراسمی که مزین بنام شهدا و علماست حضور در آن برای توفیق و نعمت بزرگ است.

وی بیان داشت: جهاد و شهادت نوعی داد و ستد با خداوند و حق مسلم الهی است که در ازای جان ها و مال های که شهدا دادند بهشت تضمین شد.

رییس تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام شهید والا و رزق شان والاتر است و در ازای جان، مقام و عالم بالاتری قرار دارد.

آملی لاربجانی افزود: خداوند حاکم بر همه عوالم است و همه وجود بر او قائم است و بر این داد و ستد بشارت داده است.

وی با اعلام اینکه در قرآن از شهادت بنام " فوز عظیم " نام برده شده است گفت: بیش از ۱۰مورد در قرآن آمده است که رستگاری بسیار بالاست و واقعیتی است که اهل شهادت به آنجا می رسند.

رییس تشخیص مصلحت نظام گفت: این مراسم شهداست و باید توشه ای برگیریم که با ما بماند و دنیا با همه عوارض تمام می شود و ما و اعمال ما می مانیم.

آملی لاریجانی بیان داشت: گاهی از حق تعالی غفلت داریم و باید محبت خداوند را در دل داشته باشیم.

وی گفت: حیات طیبه و رزق به غیر حساب برای شهید قرار داده شد و در روایت داریم که انسان به غذا و طعامی که میخورد باید دقت و توجه کند که رزق تنها عبارت از غذا نیست؛ بلکه علم است.

رییس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علم و صفای باطن و روحانیت وجود، رزق الهی است؛ یادآور شد: این رزق والا نصیب انسانها می شود و روحانیون با نورافشانی خود رزق الهی را منتشر می کنند.

وی با بیان اینکه خداوند نور آسمان و زمین است؛ تصریح کرد: علما از همین نور بهره مند شده و نورافشانی می کنند و علامه ایازی و بیت ایشان با همین نور، نورافشانی کردند.

آملی لاریجانی افزود: برای ما آنچه مانده است هدایت است که باید از نور وجود آنان که هستند استفاده کنیم و از حرکت آنان استفاده و در مسیر راه ادامه راه دهیم.

ویگفت: عده ای تلاش کردند تا بین مردم و روحانیون جدایی بیفکنند اما نشد و ملت از روحانیون و نورانیت جدا نشدند.

آملی گفت: امروز نظام ما به برکت علما و شهدا در اوج قدرت است و امام به ملت عزت بخشید و رهبری ادامه راه داد و امروز نظام ما با اقتدار در منطقه صحبت می کند.

رییس تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شما کاری کارستان کردید و اکنون آمریکا تلاش دارد تا با رییس جمهور یکجا بنشیند.

آملی لاریجانی گفت: چهل سال علیه ما کار کردند اما همچنان حرف اول منطقه هستیم و این به برکت علمای اهل الله و شهدا و اخلاص است.

وی بیان داشت: امروز راه نجات کشور اخلاص و استقامت و لزوم تدبیر مسئولان کشور است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.