با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

شهدای مظلوم هوانیروز باید از مظلومیت دربیایند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در مجلس گفت: امروزه وظیفه بسیار سنگین بر دوش داریم، باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شهدای هوانیروز را از مظلومیت درآوریم و بیشتر به جامعه و نسل های آینده معرفی کنیم.

امیرسرلشکر خلبان شهید عباس درشتی بهمن سال 1353 استخدام هوانیروز ارتش شد، خلبان بسیار مستعد و توانمندی بود، علاقه زیادی به مردم کشورش ایران داشت و در مأموریت های جنگی داوطلبانه شرکت داشت.
این خلبان تیزپرواز هوانیروز همیشه قهرمان، 15 شهریور سال 1359 در آخرین عملیات خود در منطقه سردشت و بانه پس از اصابت گلوله به هلی کوپترش به درجه شهادت نائل شد.
علی کشوری فرزند شهید امیر سرتیپ خلبان احمد کشوری و نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در ایام چهل و سومین سالگرد شهادت خلبان تیرپرواز هوانیروز شهید عباس درشتی به دیدار خانم معصومه کرباسفروشان مادر این شهید رفت و دیدار صمیمانه ای از یادگار شهید هوانیروز با مادر شهید هوانیروز به ثبت رسید.
فرزند شهید خلبان احمد کشوری در حاشیه این دیدار صمیمانه  اظهار کرد: خلبان شهید عباس درشتی از همدوره ها و همرزمان شهیدان کشوری و شیرودی بود که اوایل جنگ تحمیلی و قبل آغاز جنگ در منطقه اصفهان دوره های تخصصی را طی کرد و با این دو شهید در کنار هم بودند.

علی کشوری افزود: بعدها که شهید کشوری به سمت کرمانشاه رفت شهید درشتی در همان اصفهان مشغول به خدمت بود هرچند قبل آغاز جنگ در منطقه سردشت و غرب کشور فعالیت ها و عملیات های موفقیت آمیز داشتند.
وی با بیان اینکه در روزهای نخست جنگ این شهید در شهریور سال 1359 در عملیاتی به شهادت رسیدند، بیان کرد: شهید درشتی جزو پیشگامان ارتش و هوانیروز بودند، شاید بسیاری افراد شهدای گمنام و مظلوم ارتش را نشناسند ولی آنها برای کشورمان زحمات بسیار کشیدند و نمی توان از آن زحمات به سادگی گذشت.
کشوری با اشاره به اینکه در اولین روزهای آغاز جنگ تحمیلی با توجه به هجمه های فراوان صدام و رژیم بعث عراق و همچنین درگیری های قبل آن در کردستان عراق با کومله هوانیروز نقش بسزایی داشت، متذکر شد: اگر هوانیروز و ارتش آن روزهای سخت قهرمانانه ایستادگی نمی کردند شاید امروزه شرایط مان به گونه دیگری بود و جنگ به شکلی رقم می خورد که خسارت های جبران ناپذیر بسیاری را متحمل می شدیم.
نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در مجلس دوازدهم، بیان کرد: امروزه باید بدانیم شهدای بزرگی همانند شهید درشتی، کشوری، شیرودی، قاسمی، نجاریان، مهدوی ملک کلایی، شمشادیان و دیگر شهدای هوانیروز کسانی بودند که دشمنان از آنها به شدت هراس داشت ولی مردم کشورمان آنها را نمی شناسند.
وی متذکر شد: زمانی که صحبت از هوانیروز ارتش می شود مردم بیشتر به یاد شهیدان کشوری و شیرودی می افتند ولی شهدای خلبان زیادی در روزهای نخست جنگ از سال 1358 تا سال 1360 در هوانیروز نمونه و شاخص بودند و در اوج گمنامی به شهادت رسیدند هرچند دارای درجات عالی نظامی و رتبه های داخلی و جهانی بودند که دست به معامله با خداوند و سالار شهیدان زدند.
کشوری گفت: امروزه وظیفه بسیار سنگین بر دوش داریم و باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق و جامع شهدای هوانیروز را از مطلومیت درآوریم و بیشتر از گذشته به جامعه و نسل های آینده معرفی کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.