با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

شهرک‌های تفریحی و توریستی در مازندران ایجاد می‌شود

استاندار مازندران با اشاره به ایجاد شهرک‌های تفریحی و توریستی در زمین‌های شیب‌دار و کمتر حاصلخیز استان، گفت: قیمت‌گذاری برنج وابسته به عرضه و تقاضا است همچنین طی مکاتبه‌ای از دولتمردان درخواست شد تا از مرداد ماه به مدت 4 ماه واردات برنج ممنوع شود.

منتشر شده

در

احمد حسین‌زادگان در آئین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در این شهرستان، اظهار کرد: کشاورزی شغل بسیار سنگین و سختی است که توان و تحمل بالا می‌خواهد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال جاری به رونق تولید، افزود: اهمیت تولید در اقتصاد کشور غیرقابل انکار است و هر تجمع و گردهمایی برای امر کشاورزی و تولید پیام‌های فراوان دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه با تولید و رونق اقتصادی مردم کشورمان بر روی پای خود می‌ایستند، وابسته به خود بوده و به دیگران تکیه ندارند، تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف تولید و اقتصاد در بعد سیاسی ایجاد امنیت غذایی است.

این مسؤول با اشاره به افزایش قیمت مرغ طی روزهای اخیر، یادآور شد: عدم وجود نهاده‌های دامی در ایجاد نوسانت قیمت مؤثر بود.

حسین‌زادگان بیان کرد: اگر کشوری رو به رشد بوده، نخواهد به نظام سلطه وابسته باشد و می‌خواهد با تغییرات مثبت به تعالی برسد باید از لحاظ امنیت غذایی مستقل باشد.

وی با اشاره به اینکه زمین کشاورزی در مازندران اضافه نمی‌شود و رشد ندارد جز اینکه میزان تولید را افزایش دهیم، ادامه داد: سطح زیر کشت زمین کشاورزی رشد ندارد بلکه باید به فکر افزایش میزان تولید در بخش‌های مختلف باشیم.

استاندار مازندران با اعلام جلوگیری از تغییر کاربری‌ها در استان، خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای برای ایجاد شهرک‌های تفریحی و توریستی در مازندران داریم که دیگر زمین‌های حاصلخیز و جلگه‌ای که زیرکشت محصولات کشاورزی و زراعی می‌روند شهرک‌سازی نشوند.

این مسؤول با بیان اینکه نباید زمین‌های کشاورزی با خاک مهیا برای کشت را از بین برد و ویلاسازی کرد، اضافه کرد: شهرک‌های توریستی و تفریحی در زمین‌های شیب‌دار و کم‌بهره ایجاد شود تا کشاورزی حفظ شود.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه بخشی از مشکلات معیشتی مردم کم‌توجهی مسؤولان است، ادامه داد: امیدوارم زمین‌های کشاورزی و زراعی حفظ شود و با نگاه علمی به کشاورزی پرداخته شود زیرا نگاه تحقیقاتی و علمی به سمت ارقام باکیفیت و تولید بیشتر پیش رود.

وی در مورد خرید تضمینی برنج یادآور شد، برنج محصولی است که با رنج ایجاد می‌شود باید در تولید برنج به رونق تولید بیاندیشیم و استقلال کشور را تقویت کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به وقوع سیل اخیر که بسیاری از خزانه‌های برنج و شالیزارها را از بین برد، ادامه داد: با بروز سیل شک فراوان به کشاورزان وارد شد ولی با مدیریت شرایط به وجود آمده مردم دوباره به خزانه‌ها بذر پاشیدند و هم‌اکنون شاهد نخستین برداشت سالی برنج در سطح کشور هستیم.

این مسؤول قیمت برنج را وابسته به عرضه و تقاضا دانست و یادآور شد: بخشی از قیمت‌گذاری به دولت و بخشی به مردم بستگی دارد.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه اخیرا مکاتبه‌ای با امضای اعضای مجمع نمایندگان مازندران مبنی بر ممنوعیت واردات برنج از مرداد امسال به مدت چهار ماه انجام شد، تصریح کرد: البته بحث‌هایی در حوزه تحریم اقتصادی داریم در مقابل فروش نفت به برخی کشورها تبادلاتی شکل می‌گیرد.

وی گفت: طی درخواستی اعلام کردیم تا واردات برنج از مرداد به مدت چهار ماه ممنوع شود./خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.