با ما همراه باشید

سیاست

شهید سلیمانی امنیت ایران اسلامی و مرزهای کشور را تضمین کرد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مشاور فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید سلیمانی امنیت ایران اسلامی و مرزهای کشور را تضمین کرد، گفت: حاج قاسم سرباز ولایت، مذهب، ملت و انقلاب بود.

سرتیپ پاسدار ایرج مسجدی در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام رضا(ع) این شهرستان، اظهار کرد: اگر سردار دل‎ها حاج قاسم سلیمانی در قلوب مردم برای همیشه ماندگار داشت و خبر شهادتش بسیار بر مردم سخت گذشت به این دلیل بود که کار، رفتار و کردارش خدایی بود.

وی افزود: سردار سلیمانی برای خدا گام برمی‌داشت تا خداوند به او چنان عزت و قدرتی داد که برای دوستان نقطه قوت و برای دشمنان مایه وحشت بود.

مشاور فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به دعای سردار سلیمانی که همیشه از خداوند می‎خواست شهادت را نصیب‌شان کند، تصریح کرد: در سپاه قدس 22 سال در کنار سردار سلیمانی بودم و با این سردار دل‌ها زندگی کردم، پس در همرزمی با شهید سلیمانی حرف از شنیده‌ها نیست بلکه آن چیزهایی که می‎گویم را درک و لمس کردم.

مسجدی با اعلام اینکه از ویژگی بارز سردار سلیمانی این بود که بیشتر عمرشان در محیط کار و مأموریت بود، بیان کرد: او کمتر در خدمت خانواده بود، نماز صبح را در محل کار بودند و فقط روزهایی که در تهران بود آخر وقت به خانه می‎رفت، خصوصیات بارز سردار سلیمانی بسیار پرکار و در حال خدمت بود هرچند انسان خاص و توانمندی بود که از خود کارنامه بسیار درخشان و پر نور در مبارزه با دشمنان اسلام، داعشی‎ها و مبارزه ظلم بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی امنیت ایران اسلامی و مرزهای کشور را تضمین کرد، ادامه داد: حاج قاسم سرباز ولایت، مذهب، ملت و انقلاب بود و به این سربازی افتخار می‎کردند البته حق سردار سلیمانی شهادت بود و به خوبی عاقبت به خیر شد تا آنجا که پیکر قطعه قطعه‌اش در راه اهل بیت همانند شهدای کربلا با عظمت و شکوه بسیار تشییع و خاک‎سپاری شد.

مسجدی با تأکید بر اینکه خانواده شهدا با تقدیم فرزندان خود باعث نجات ملت شدند و پیروزی و نصرت را برای جامعه اسلامی به ثمر آوردند، خاطرنشان کرد: پاداش خانواده شهدا را فقط خود خدا می‎داند زیرا فرزندان خود را با خداوند معامله کردند، شهدا برای همیشه زنده هستند و به هیچ وجه نمی‎شود حتی برای لحظه‎ای تصور کرد که آنها مرده‎اند بلکه زنده و زندگی‎بخش هستند و برای همیشه در پیشگاه خداوند رزق و روزی دارند.

وی افزود: نکند پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا غمگین و ناراحت باشند بلکه همیشه در جامعه محبوب و بزرگ هستند و با خداوند معامله کردند.

مشاور فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران با اعلام اینکه سردار سلیمانی بسیار در دفاع مقدس مجروح شد، جراحت و ترکش فراوان دید و مبارز توانمند و قدرتمند بود، یادآور شد: ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و همرزمانش حرکت شوم آمریکا و ترامپ است که به هیچ وجه از قلب جامعه اسلامی پاک نمی‎شود و باید حتما عوامل اصلی آن بازخواست و برخورد کیفری شدید شوند.

وی با اعلام اینکه رهبر انقلاب اسلامی دوستدار و عاشق شهید سلیمانی بود، خاطرنشان کرد: امروزه در هر خانه عراقی و عشایر عکس ابومهدی و شهید سلیمانی می‎درخشد در میدان مرکزی حکومتی عراق تمثال بسیار زیبا و بزرگ از این دو بزرگمرد مجاهد جهان اسلام به چشم می‎خورد.

مسجدی با تأکید بر اینکه نام سردار سلیمانی در قلوب آزادی‎خواهان جهان حک شده است و آزادی‎خواهان دنیا از این دو الگو می‎گیرند، بیان کرد: حاج قاسم بسیار تأکید داشتند حتی یر سنگ قبرش از واژه سرباز استفاده کنند زیرا سرباز وطن، سرباز ولایت، سرباز ملت و سرباز اهل بیت بود و در راه سربازی اسلام و مسلمین به شهادت رسید تا وظیفه خود را به خوبی و به بهترین شکل انجام داد.

وی گفت: درود بر مردم آمل که نام شهدا را زنده نگه می‎دارید و یاد شهید را همیشه در جامعه جاری می‎کنید، باید شهدا را به نسل‎های آینده بشناسانیم هرچند افتخار ملت و مردم ما انسان‎هایی همانند شهید سلیمانی هستند.

مشاور فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران با اعلام اینکه حاج قاسم انسان بزرگ، شجاع، مخلص، متواضع، ایثارگر، وقف اسلام و ذوب در ولایت فقیه بود، ادامه داد: شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم خون‎های پاک خود را تقدیم کردند تا خون میلیون‎ها انسان بیگناه و مظلوم به زمین نریزد. وی با بیان اینکه زمانی داعشی‎ها سوریه را تصاحب کردند، بسیاری از مناطق دمشق را محاصره کرده، به عراق حمله کردند و بسیاری از شهرهای مهم را تصرف کردند و خود را به نزدیکی کربلا، بغداد و اقلیم کردستان رساندند و برخی شهرها سقوط کرد، افزود: داعش به دنبال این بود تا دولت اسلامی شام و عراق را راه بیاندازند و با استراتژی تصاحب عراق و سوریه و ایجاد دولت در منطقه به خونریزی بپردازد و خون شیعیان را بر زمین جاری کند.

مسجدی گفت: ولی سردار سلیمانی و ابومهدی دست این حرامی‎های داعش را قطع کردند تا نکند مردم ما دچار ناامنی شوند و در عمق مبارزه دشمن را متوقف کرد تا در ایران خون هزاران هزار شهید در مقابله با داعش به زمین نریزد.

وی با اعلام اینکه سه سال جنگ با داعش در عراق طول کشید و سردار سلیمانی امنیت را برای میلیون‎ها انسان به وجود آورد، ادامه داد: امنیت ایران و کشورهای همسایه به دست سردار سلیمانی تضمین شد.

مسجدی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی اعلام کردند که فقط حشدالشعبی 9 هزار و 500 شهید در مبارزه با داعش تقدیم کرد و باید قدر اقدامات بزرگ این سرباز ولایت را به خوبی درک کرد.

وی با بیان اینکه ابومهدی المهندس نیز مجاهد شهید بود که در زمان جنگ ایران و عراق از فرماندهان لشگر بدر در ایران بوده و در کنار رزمندگان ما علیه صدام و نظام بعث می‎جنگید، یادآور شد: سال‎های سال این مبارز را از نزدیک می‎شناسم، ابومهدی در عراق نیز استونه‎ای مستحکم، انسان مجاهد در دفاع از ولایت و اسلام بود، مقلد امام خمینی و رهبر انقلاب بودند.

مسجدی با اعلام اینکه ابومهدی مهندس از انقلاب اسلامی و ولایت و ملت ایران آن چنان دفاع می‎کرد که خیلی از ایرانی‎ها دفاع نداشتند، متذکر شد: ایشان انسان باسواد و اهل مطالعه بود و محکوم به اعدام از سوی صدام شده و انسان تاریخشناس بود، البته این فرد بزرگ خود را سرباز ولایت می‎دانست و با حمله داعش به عراق همانطور که در ایران در کنار رزمندگان بود در عراق هم پای سردار سلیمانی به مبارزه با داعشی‌ها مشغول شد.

سفیر اسبق ایران در کشور عراق با اشاره به اینکه ابومهدی مهندس سردار دل‎های میلیون‎ها مردم مجاهد عراق است، بیان کرد: ابومهدی فرمانده و مجاهد عراقی است که حاج قاسم سلیمانی در وصف ابومهدی می‎گوید که من سرباز این فرمانده بزرگ هستم و در مقابل ابومهدی هم در وصف سردار سلیمانی خود را سرباز حاج قاسم می‎داند.

وی با اعلام اینکه بامداد 13 دی 1398 واقعه بسیار تلخ و ناخوشایندی رقم خورد که ضربه مهلک برای سالیان سال لحاظ می‎شود، گفت: قلب میلیون‌ها مسلمان ایران، عراق و جهان اسلام با شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی جریحه‌دار شد و باید خدمات و اقدامات سازنده این دو مجاهد و مبارز راه اسلام و انقلاب برای مردم و نسل‌های آینده بازگو شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.