با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

صادرات 5 هزار تن برنج مازندران به خارج کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر حمایت بیشتر دولت از تولید در بخش کشاورزی، گفت: امسال ۵۰۰۰ تن برنج مازندران به خارج کشور صادر می‌شود

منتشر شده

در

عزیزاله شهیدی فر امروز در مراسم افتتاح پروژه دامداری و کارخانه شالیکوبی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن سبب شد کشاورزی کشور بویژه مازندران به خوبی رشد کند، اظهار داشت: با قد علم کردن کشاورزی نشان داده شد دشمن نتوانست به بخش کشاورزی ضربه وارد کند بلکه توانستیم مسیر خود را بهتر پیدا کنیم.

وی افزود: سال‌های گذشته قیمت برنج در استان هر کیلوگرم هشت هزار تومان بود اما از  شهریور سال گذشته هر کیلوگرم برنج در مازندران با خرید توافقی 9 هزار و 800 تومان اعلام و این امر سبب شد شاهد افزایش قیمت شد و توانستیم قیمت برنج را در بازار بیشتری از قیمت خرید توافقی شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته  برنج طارم مازندران با قیمت سه دلار به اروپا و کانادا صادر که نشان از قیمت شش برابری نسبت به برنج خارجی دارد.

شهیدی فر بیان کرد: متاسفانه در یک دهه اخیر بحث آلودگی برنج ایرانی و فلزات سنگین زیاد مطرح می‌شد و جهاد کشاورزی به شدت با این شایعات مخالف بود چراکه برنج مازندران توانست با موفقیت از سخت ترین استانداردهای اروپا عبور کند و به قلب اروپا صادر شود.

وی تصریح کرد: بر این باور هستیم برنج ایرانی قابل قیاس با برنج خارجی نیست و توانستیم ذائقه مردم را با برنج ایرانی سازگار کنیم.در حال حاضر یک تاجر پیگیر صادرات پنج هزار تنی برنج مازندران به خارج کشور است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.