با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

ضرورت بازشناسی مرجعیت مازندران در احیای تفکر غدیر

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر ضرورت بازشناسی مرجعیت این استان به عنوان دیار علویان در احیای تفکر غدیر تاکید کرد و گفت: تاریخ مازندران نشان می‌دهد که مردم این دیار پایبند به تفکر غدیر هستند.

روح الله سلگی در مراسم جشن بزرگ غدیر در روستای ایرا زادگاه علامه حسن زاده آملی با اشاره به اینکه مولای متقیان امام علی (ع) عصاره همه فضایل است و آنچه درباره تمامی پیامبران نقل شده در ایشان تجمیع شده است، اظهار کرد: از آتش نمرود تا قربانی فرزند در زندگی علی (ع) می‌توان یافت، مولا علی(ع) در لبیکی که به بعثت پیامبر(ص) گفت به جان خریدن خطرات حضور در بستر رسوالله را می‌دانست و مانند ابراهیم نبی خویش را قربانی نبی اکرم می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه غدیر پاداشی بود که خدای متعال از لسان پیامبر عظیم الشان برای مولا علی(ع) در نظر گرفته بود، افزود: حضرت علی(ع) محبوب همه فرق است از این روست که ادیان مختلف درباره ایشان سخن گفته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران از حیث اهمیت به مساله غدیر، تنها منطقه‌ای در ایران است که در لبیک به اسلام پیشتاز کشور است، گفت: اینکه امروز مازندران را دیار علویان می‌شناسیم و افتخار بزرگ دیار علویان، دفاع از حکومت شیعی و تشکیل نخستین حکومت شیعی مازندران را از این حیث به عنصری قابل باور در حوزه سیاسی جهان اسلام تبدیل کرده است.

سلگی با اشاره به اینکه مازندرانی‌ها اولین لبیک به علویان را سر دادند، تصریح کرد: مازندرانی‌ها در برابر هژمونی طویل عباسیان و مردمی که در دوگانه اسلام و زر و زور، علی(ع) را انتخاب می‌کنند و قیام علیه جور را رقم می‌زنند، به جریان غدیر بیش از همه جهان اسلام ایمان دارند.

وی با اشاره به اینکه دیار علویان در لبیک گفتن به جریان غدیر نیاز به بازشناسی و تبیین دارد، عنوان کرد: غدیر یک تفکر است و از این حیث مردم مازندرن غدیری ترین مردم دنیا به شمار می‌روند.

سلگی با بیان اینکه از ۱۲۰۰ سال پیش، تاریخ مازندران نشان می‌دهد که پایبند به تفکر غدیر هستند، تصریح کرد: بازشناسی جریان غدیر و حکومت شیعی در مازندران با مردم محوری و توجه به تاریخ سرافراز این استان نمود بیشتری خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مرجعیت استان مازندران در جریان غدیر و حکومت اسلامی با حضور علمایی چون جوادی آملی و علامه ذوالفنون حسن زاده آملی نمود یافته و مرجعیت تشیع را در این استان حفظ کرده است، بیان کرد: روستای ایرا در راستای تلاش برای بازشناسی محوریت مازندران در جریان تفکر غدیر مورد توجه ویژه قرار دارد و تلاش می‌کنیم اتفاقات مورد نیاز این منطقه به طریق مناسبی رخ دهد.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه به برکت وجود علامه ذوالفنون در روستای ایرا، به اندازه تمامی دولت‌های پس از انقلاب به این منطقه توجه شده است، تصریح کرد: اقدامات مورد نیاز روستای ایرا برای زائرین حضرت علامه حسن‌زاده آملی و نیز اهالی روستای ایرا تسهیل می‌شود.

وی اقدامات فرهنگی در روستاها را مقدمه توسعه روستاها دانست و بیان کرد: تغییر نگاه به روستاها از بعد فرهنگی اجتماعی محوریت توسعه در این مناطق را به دست خواهد گرفت و امیدواریم روستای ایرا در این زمینه نیز پیشگام شده و به روستای نمونه در حوزه جهان اسلام تبدیل شود.

همچنین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با حضور در بیت الرحمه، مرقد علامه حسن زاده آملی را زیارت کرد. وی همچنین در روستای نیاک بخش لاریجان از بقعه سید حسن ولی از بزرگان سادات استان مازندران نیز دیدن کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.