با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ضرورت ساماندهی نقاط بحرانی رودخانه‌های مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: ضرورت لایروبی و ساماندهی نقاط بحرانی رودخانه‌های استان باتوجه به فرارسیدن فصل پاییز بیش از گذشته احساس می‌شود.

منتشر شده

در

علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: باتوجه به فصل پاییز و بارش‌های رگباری که می‌تواند عمدتا در برخی از مناطق استان شدید باشد لازم است برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت شهرداری‌ها نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و انهار، بررسی استحکام بیلبوردها و هرس درختان جنب پیاده‌روها با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط اقدام کنند.
 
وی افزود: در زمان ضرورت نسبت به جابه‌جایی و تخلیه مسافران و ساکنان حاشیه رودخانه‌ها اقدام شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تأکید بر ضرورت لایروبی و سامان‌دهی نقاط بحرانی رودخانه‌های مازندران، اضافه کرد: همچنین پیگیری آزادسازی حریم رودخانه‌ها، جمع آوری تنه‌های درختان در سطح جنگل توسط منابع طبیعی صورت گیرد که در زمان بروز سیلاب وارد رودخانه ها نشوند.
 
این مسؤول ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی با هماهنگی اداره برق برای هرس کردن درختان در زمان طوفان اقدام کند تا شاهد قطعی برق نباشیم.
 
احمدی با اشاره به اینکه شناسایی نقاط بحرانی که درختان می‌توانند ایجاد کنند نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز نسبت به ذخیره‌سازی سوخت و انتقال آن به روستاهای بالادست اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته بخشی از نانوایی‌ها دوگانه‌سوز شدند، گفت: بررسی بحث دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌ها و همچنین بحث ذخیره‌سازی آرد در فصول پاییز و زمستان نیز به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: باتوجه به اینکه قبل از بروز حوادثی ازجمله سیل و طوفان اطلاعیه ازسوی هواشناسی مازندران صادر می‌شود در این زمینه دستگاه‌های امدادی و خدماتی درحالت آماده‌باش قرار می‌گیرند تا شاهد بروز خسارتی نباشیم.
 
این مسؤول یادآور شد: توصیه‌های دیگر شامل پرهیز از اقامت مسافران در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و هدایت دام‌ها به مکان‌های امن از دیگر توصیه‌هایی است که قبل از بروز حادثه در دستور کار قرار دارد.
 
احمدی در پایان درباره خسارت زلزله اخیر در مازندران، گفت: در این زمینه خسارت جدی نداشتیم و با این وجود با بنیاد مسکن مکاتبه کردیم درصورت بروز مشکلی در واحدها اطلاع‌رسانی کنند./فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.