با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

طرح‌های عمرانی مازندران قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد

استاندار مازندران با بیان اینکه برخی طرح‌های عمرانی مازندران قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، یادآور شد: با هماهنگی لازم با سازمان برنامه و بودجه مازندران در بحث واگذاری گام‌هایی برداشته شد.

منتشر شده

در

احمد حسین‌زادگان شب گذشته در همایش ائمه جمعه مازندران با عنوان "نمازجمعه؛ فعال سازی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی" در مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای آهنگرکلای دابودشت، اظهار کرد: امروزه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم زیرا دشمن می‌خواهد بین ملت و نظام شکاف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه زیر برجام زدن، از برجام خارج شدن، تحریم‌های ظالمانه و تشدید آن از چند ماه گذشته تاکنون برای تخریب دژ مستحکم اراده مردم و ایجاد مشکلات اقتصادی است، افزود: مردم با توجه به مشکلات مختلف با مدیریت مقتدرانه رهبر انقلاب اسلامی و قوای سه‌گانه نظام و بصیرت جامعه انقلابی پشت نظام هستند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نباید بین مردم و نظام شکاف ایجاد کند، تصریح کرد: این روزها دشمنان بیش از هر زمان دیگر سوءاستفاده می‌کنند و نیاز است تا مردم همیشه هوشیار و آگاه باشند.

این مسؤول با بیان اینکه با کمک مسؤولان و مردم دولت در راه رفع مشکلات می‌تواند گام‌های بزرگ بردارد، خاطرنشان کرد: باید مقابل حرکات فراوان دشمنان علیه نظام، آرامش عمومی، امید و نشاط در کشور تزریق شود و اقتدار و ثبات نظام بیش از گذشته باشد.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه نباید مسائل و مشکلات زمینه اجتماعی یافته و با اقدامات پیشگیرانه مشکلات دستاویز اجانب نباشد، یادآور شد: طی سال رونق تولید در مازندران بیش از ٨٠ درصد تمرکز خود را بر روی مسائل اقتصادی قرار دادیم.

وی ادامه داد: این مهم باعث می‌شود تا بتوانیم بازار و بحث‌های ملی همانند ارز، بحث واردات و صادرات را کنترل کنیم.

وی نخستین شاخص مازندران را برای بهبود وضعیت اقتصادی و شناسایی واحدهای فعال در شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت:  تعداد زیادی از کارخانجات فعال مازندران فقط با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند هرچند مهم‌ترین هدف‌مان بازگشت کارخانجات به ظرفیت واقعی و بازگرداندن کارخانجات و واحدهای اقتصادی راکد به شبکه تولید است.

حسین‌زادگان با اعلام بررسی مشکلات واحد تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، متذکر شد: تحت تملک بانک قرار گرفتن برخی از واحدها به دلیل تعویق در بازگرداندن تسهیلات از دیگر مشکلات است هر چند با رایزنی لازم ۶۵ واحد در این حوزه به شبکه تولید بازگشت داده شده است.

وی با بیان اینکه برخی طرح‌های عمرانی مازندران قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، یادآور شد: با هماهنگی لازم با سازمان برنامه و بودجه مازندران در بحث واگذاری گام‌هایی برداشته شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه ایجاد منطقه آزاد از دیگر موضوعات  مهم در مباحث اقتصادی مازندران است، بیان کرد: مازندران در بین 10 استان ساحلی کشور تنها استان بدون منطقه آزاد است البته این موضوع طی جلساتی با رئیس جمهور، معاون اول و معاونان رئیس جمهور و متولیان امر پیگیری شده است.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه طرح پیشنهادی ایجاد منطقه آزاد با توجه به ظرفیت‌های مناطق مازندران در سه لکه از مناطق مختلف در حال پیگیری است، گفت: پایانه‌های صادراتی از دیگر موارد مورد بحث است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.