با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

عالی‌ترین نشان صلیب سرخ جهانی به هلال احمر ایران اهدا شد/ دستورکار کاهش 50 درصدی تلفات دریا

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر سال تعداد قابل توجهی از هموطنان را در دریا از دست می دهیم، گفت: امسال با برنامه‌ریزی مدون، باید شاهد کاهش ۵۰ درصدی تلفات نسبت به سال‌های گذشته در دریا باشیم.

پیرحسین کولیوند ظهر امروز در آئین افتتاح طرح ملی منطقه ای ساماندهی سواحل که به صورت همزمان با برگزاری مانوار امداد و نجات ساحلی و بهره‌برداری از پایگاه امداد و نجات ساحلی در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت و مجلس شورای اسلامی همیشه برای یاری رساندن به جمعیت هلال احمر پای کار هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای جمعیت هلال احمر همیشه و در تمام عرصه‌ها در میدان هستند، افزود: حتی در ارائه خدمات بین‌المللی و فرا ملی داوطلبان هلال احمر با آغاز فصل حج در مکه مکرمه و مناسک حج آماده برای ارائه خدمات بشردوستانه و انسان دوستانه به زائران هستند این مهم از افتخارات بزرگ برای جمعیت هلال احمر کشورمان محسوب می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه فداکاری و خدمات ارزشمند این جمعیت در کشورمان و خارج مرزها باعث افتخار و غرور ملی است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز طی سال‌های گذشته در زمینه افزایش بودجه نگاه ویژه به جمعیت هلال احمر داشتند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در کشورمان ۱۰۱ ساله شده است و صلیب سرخ جهانی هم در دنیا حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد، ادامه داد: هلال احمر، بنیان و خدمات ارزشمند آن ریشه در آئین دینی و مذهبی ما دارد و خداوند در قرآن فرمودند که نجات جان یک انسان همانند آن است که تمام بشر را نجات داده ایم.

کولیوند با اشاره به اینکه خدمان جمعیت هلال احمر حد، مرز، منطقه و کشور نمی‌شناسد، اظهار کرد: بیش از ۱۹۰ آیه در قرآن کریم در مورد کار خیر و حسنه توصیه داشته و امروزه خدمات هلال احمر مصداق بارز این آیات است.

وی با اعلام اینکه تنها جایی که سرعت خیر و نیکی در جمعیت هلال احمر مجاز است و در کار خیر افراد نیک‌اندیش از یکدیگر سبقت میگی‌رند، افزود: باید در زمینه امدادرسانی طرح ساحلی به معنای واقعی بشتابیم همچنین جمعیت هلال احمر با گذشت ۱۰۱ سال از عمرش نه تنها پیر نشده بلکه جوان‌تر، پرانرژی‌تر، با انگیزه تر و کارآمدتر از گذشته است و اصلی‌ترین روحیه هلال احمر انرژی بالا و توانمندی آن محسوب می‌شود.

عالی‌ترین نشان صلیب سرخ جهانی به هلال احمر ایران اختصاص یافت

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه امسال هلال احمر ایران توانست عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را به خود اختصاص دهد، ادامه داد: در سال جاری علاوه بر امدادرسانی به افراد گرفتار و حادثه دیده در زلزله خوی و ریزش برف کوهرنگ، امدادگران هلال احمر ایران در حوادث اخیر ترکیه و روسیه به عنوان نخستین کشور وارد میدان خدمت و امدادرسانی شدند و در بین کشورهای فعال صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران مورد تحسین مقامات جهانی قرار گرفت و عالی ترین نشان و دو لوح تقدیر بین المللی تقدیم هلال احمر کشورمان شد.

وی با بیان اینکه هر سال تعداد قابل توجهی از هموطنان را در دریا از دست می‌دهیم، بیان کرد: امسال با برنامه‌ریزی مدون، همت نمایندگان مجلس و عوامل جمعیت هلال احمر باید شاهد کاهش ۵۰ درصدی تلفات نسبت به سال‌های گذشته در دریا باشیم.

کولیوند با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران در حادثه زلزله کشور افغانستان و سیل بزرگ پاکستان به عنوان نخستین گروه امدادرسان وارد عمل شد، گفت: در هر کجا از ایران اسلامی و فراتر از مرزهای کشور هر اتفاقی بیافتد جمعیت هلال احمر با همت جوانان پرشور جزو اولین ها خواهد بود و همیشه در صحنه هستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.