با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

عدم حضور مسؤولان شهری در آئین گلریزان انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آرین گفت: بیش از 18 هزار مورد شیمی درمانی در این مرکز انجام شده و ماهانه 20 هزار نفر در کلینیک آرین ویزیت می‌شوند.

منتشر شده

در

محسن آسوری در آئین گلریزان انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آرین، اظهار کرد: این انجمن برای حمایت از بیماران سرطانی از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و رفته به رفته ارائه خدمات درمانی آن بسیار بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مرحوم آرین مسقطی جوان 22 ساله آملی که خود مبتلا به بیماری سرطان بوده است عاملی شد تا خانواده این جوان به فکر درمان و نجات جان بیماران سرطانی افتادند، افزود: کمک به سلامت جسم و روان بیماران مبتلا به سرطان با جلب مشارکت‌های مردمی و حفظ منزلت و کرامت انسانی از مهمترین اهداف این انجمن است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آرین تصریح کرد: همیاران زیادی از سال 1392 تاکنون همیشه در کنار انجمن آرین بوده و هستند همچنین 45 همیار به صورت فیزیکی از جسم، دانش و تجربه خود برای درمان بیماران مایه می‌گذارند و شبانه‌روز خود را وقف درمان بیماران کردند.

این مسؤول با اشاره به وجود 5 هزار حامی مالی در این انجمن، خاطرنشان کرد: مددکاری، روابط عمومی، امور اداری، امور مالی و قلک از واحدهای سازمانی انجمن آرین بوده که خانواده مرحوم تقدسی نیز با اهدای بیش از 4 میلیارد ریال کمک مالی در این مسیر بسیار کمک حال بودند.

آسوری با اعلام اینکه حامیان به دنبال فقرزدایی و درمان بیماری هستند، ادامه داد: آرین همانند هر مؤسسه و تشکل دیگر بدون وابستگی به هیچ حزب و گروه سیاسی رو به رشد و تکامل است و تیم تحصیل‌کرده و متخصص امور آن را عهده‌دار هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 372 بیمار مبتلا به سرطان پرونده درمانی در انجمن آرین دارند، افزود: علاوه بر حمایت‌های درمانی و مالی مددجویان این انجمن مورد حمایت‌های معیشتی و سبدهای کالا قرار دارند و برخی مددجویان تا 100 درصد به صورت ماهانه کمک معیشتی و مالی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آرین با اشاره به حمایت روان‌شناسان، متخصصان و فوق‌تخصص‌های رشته‌های مختلف، بیان کرد: پوشش هزینه‌های دارو و درمان، ارسال نامه به مراکز درمانی برای اعمال تخفیف به مددجویان، اهدای سبد کالا، مشاوره رایگان فردی، برگزاری اردوهای تفریحی، زیارتی، سیاحتی و همایش‌های آموزشی، ارائه خدمات طب تسکینی و تنها مرکز رایگان شیمی درمانی در غرب مازندران از مهمترین فعالیت‌های این مجموعه است.

این مسؤول با اشاره به آغاز به کار نخستین باجه مرکز فوریت‌های دارویی هلال احمر شهرستان آمل، متذکر شد: کلینیک فوق تخصصی آرین با حضور پزشکان مجرب و توانمند به ارائه خدماتی همانند اسپیرومتری و تست ریه، نمونه‌برداری تیروئید FNA، نمونه‌برداری مغز استخوان BMA، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی قلب، نوار قلب، هولتر مانیتورینگ فشارسنج، اکو قلب نوزاد و مادر، صدای قلب جنین، اکو مری، پاپ اسمیر و خدمات دندانپزشکی می‌پردازد.

آسوری با اعلام اینکه علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بیماران آملی، بیماران فراوانی از شهرهای دوردست همانند چابکسر، رامسر و شهرهای اطراف برای درمان به این شهرستان می‌آیند، بیان کرد: بیش از 18 هزار مورد شیمی درمانی در انجمن آرین انجام شده و ماهانه 20 هزار نفر در کلینیک این مجموعه ویزیت می‌شوند.

یکی از نکات جالب توجه آئین گلریزان انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آرین حضور هیچ یک از مسؤولان دولتی بود ولی در مقابل حضور پر شور خیران و فعالان بخش خصوصی نشان داد که همیشه مردم و خیران در حمایت از بیماران و افراد نیازمند جامعه سنگ‌تمام می‌گذارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.