با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

غرق شدن 95 هموطن در سواحل مازندران/ شناگران خارج محدوده طرح دریا جریمه می شوند

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / استاندار مازندران با اعلام اینکه 95 هموطن ایرانی سال گذشته در سواحل مازندران غرق شدند، گفت: امسال برای کسانی که از محدوده خارج طرح دریا وارد ساحل می شوند جریمه هایی در نظر گرفته تا اعمال قانون شوند.

سیدمحمود حسینی پور در حاشیه افتتاح طرح ملی منطقه ای ساماندهی سواحل، برگزاری مانور امداد و نجات ساحلی و بهره برداری از پایگاه امداد و نجات ساحلی اظهار کرد: با توجه به دغدغه رئیس جمهور و وزیر کشور در سواحل مازندران برای حفظ جان مردم و صیانت از سواحل وارد میدان شدیم تا آمار غرق شدن در سواحل مازندران کاهش چشمگیر داشته باشد.

وی افزود: با همکاری جمعیت هلال احمر کشور تصمیمات مهمی برای سواحل مازندران و صیانت از جان مردم گرفته شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: امسال شاهد در کنار هم بودن داوطلبان هلال احمر و ناجیان غریق هستیم که داوطلبانه خدمت می کنند تا خطرات و تلفات به شدت کاهش یابد البته مردم هم باید توجه داشته باشند که وضعیت دریای مازندران با دریای جنوب متفاوت است و همه کسانی که سفر به استان مازندران دارند باید این مهم را درک کنند.

حسینی پور با بیان اینکه ساحل مازندران با دریای دیگر متفاوت است و شرایط این دریا به گونه ای نیست هر کسی به هر جایی که می خواهد وارد شود، خاطرنشان کرد: با ورود خودسرانه افراد به دریا باید انتظار داشت که افراد با خطرات جدی مواجه شند.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا امسال مناطق مشخص ایمن در سواحل مازندران افزایش یابد همچنین برای کسانی که از محدوده خارج طرح وارد ساحل می شوند جرایمی را در نظر گرفته تا اعمال قانون شوند زیرا باید مسافران مازندران اطلاع از شرایط دریا داشته باشند.

حسینی پور با بیان اینکه امکانات خوبی برای آگاهی مردم در جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه ها فراهم شده است، بیان کرد: رسانه ها در مازندران نیز طی سال های گذشته تاکنون اقدامات اساسی برای برای ایجاد امنیت در ساحل مازندران انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم امسال با تلاش همه دستگاه ها و نهادها میزان تلفات دریا را نسبت به سال های گذشته تا ۵۰ درصد کاهش دهیم، گفت: باید خسارت های انسانی در سواحل را کاهش دهیم و توانایی کاهش تلفات بالای ۵۰ درصد نیز بسیار ارزشمند است تا مردم بهترین بهره را از سواحل مازندران ببرند.

استاندار مازندران با بیان اینکه سال گذشته شعار هر مازندرانی، یک ناجی غریق در دستور کار قرار داشت، بیان کرد: امسال نیز شعار هر ایرانی یک ناجی غریق باعث می شود تا همه ما احساس مسئولیت کنیم و کسانی که برای تفریح به استان مازندران سفر کردند داغدار به سفر خود خاتمه ندهند.

وی از خردسالان و دانش آموزان درخواست کرد تا بیشتر از دیگران از خانواده ها مراقبت کنند و در مناطقی وارد دریا نشوند که امدادرسان ها و ناجیان غریق حضور ندارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.