با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

فعالیت 1189 کانون فرهنگی مساجد در مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فعالیت 1189 کانون فرهنگی مساجد در استان، گفت: مساجد، امن‌ترین مکان برای مصمون ماندن نسل امروز از هجمه‌ها دشمن و محل تربیت دینی نونهالان و نوجوانان هستند.

حسین جوادی در آئین افتتاح برنامه‌های اوقات فراغت تابستان با عنوان جوانه‌های صالحین؛ نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز برنامه شهید بهنام محمدی در کانون فرهنگی و هنری قائم آل محمد(ص) حسینیه علی اصغر(ع)، اظهار کرد: مساجد از گذشته‌های دور تاکنون محل تصمیم‌گیری‌های مهم دینی، مذهبی، اعتقادی و محل گردهمایی‌های ارزشمند، اثرگذار و بنیان‌ساز بودند و مشورت‌ها، کسب روزی، امر قضاوت و صلح، طراحی جنگ و فرماندهی نظامی با نگاه به تاریخ اسلام در مساجد شکل می‌گرفت.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشورمان با اهداف عالی و مؤثر تأسیس شد تا پیرامون فرمایش امام امت گام برداشته شود، افزود: امام راحل مساجد را سنگر می‌دانستند و اعلام می‌کردند مساجد پایگاه هستند پس باید مساجد مرکز جنب و جوش فعالیت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی باشد تا بتواند اتفاقات مهمی رقم بزند.

جوادی با اعلام اینکه در مازندران یک هزار و ۱۸۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت دارند، تصریح کرد: امروزه مساجد پایگاه‌های فرهنگی اسلامی هستند و از نخستین اقدامات پیامبر اکرم(ص) ساخت مسجد بود.

وی یادآور شد: با توجه به فعالیت بیش از یک هزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی مساجد در مازندران و جمعیت زیادی که در آنها فعال هستند می‌توان روزهای خوش را امید داشت و شاهد اتفاقات مهمی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از ابزار و امکانات لازم می‌توانند بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها را با محوریت جوانان پیش ببرند، خاطرنشان کرد: باید با محوریت نسل جوان در مساجد فعالیت‌های آموزشی اجرا شده و با ایجاد محیط تربیتی، فرهنگ‌سازی شکل گیرد.

این مسؤول بیان کرد: این روزها سرود “سلام فرمانده” که نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج مرزها شور و نشاط دینی و اعتقادی ایجاد کرده است و حال و هوای تازه می‌دهد حماسه‌ای است که توسط دهه ۸۰ و ۹۰ خلق شد و از کانون فرهنگی هنری مساجد برخاست.

جوادی با تأکید بر اینکه از جمله کارهای فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی همانند “سلام فرمانده” در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور فراوان داریم که ماندگار هستند، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب مهم آن است که این هنر را داشته باشیم تا مفاهیم اسلامی را به ابزارهای هنری درهم آمیزیم و تقدیم اقشار مختلف جامعه کنیم.

وی با اعلام اینکه باید افتخارمان این باشد که مسجدی و بسیجی هستیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مسجدی، جهادی و بسیجی بمانیم، ادامه داد: پست، صندلی، مقام، عناوین و میزها رفتنی است و کارنامه مسجدی و ولایی ماندگار است و باید زیر سایه ولایت به فکر خدمت به خلق و گره‌گشایی از مردم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای جذب نسل جوان و نوجوان با هدف ترویج معارف دینی هستند، گفت: مساجد، امن‌ترین مکان برای مصمون ماندن نسل امروز از هجمه‌ها و محل تربیت دینی نونهالان و نوجوانان بوده و در دل مساجد با ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری برای ترویج الگوی فرهنگی اسلامی مهم هستند تا نقشه‎های شوم دشمنان علیه نسل جوان نقش بر آب شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.