با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

فعالیت 52 پارک فناوری کشور با محوریت توسعه دانش بنیان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رشد بالای علم، فناوری و چاپ مقالات علمی در ایران، گفت: هم اکنون ۵۲ پارک فناوری در کشورمان با محوریت توسعه دانش‌ بنیان فعالیت دارند.

محمد مهدی نژاد نوری شب گذشته در سومین کنفرانس بین المللی فناوری‌های نوین در علوم اظهار کرد: امروزه پیشرفت علمی و پژوهشی کشورمان بسیار چشمگیر است و در زمینه فناوری از حوزه نظری به حوزه عملی رسیدیم.

وی افزود: ایران امروز در حوزه ایجاد شرکت های دانش بنیان فعالیت ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت را در کارنامه دارد هرچند معتقدم باید این آمار به فعالیت ۱۳ هزار شرکت می رسید.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۵۲ پارک فناوری در سراسر کشورمان فعالیت دارند که در فعالیت گسترده در حوزه های علمی و پژوهشی داشته و این امر باعث تعجب بسیاری از کشورها شد.

وی با بیان اینکه الگوی توسعه ایران اسلامی به نسبت دیگر کشورها متفاوت است، گفت: نیازمندی فعال بودن یک پارک علم و فناوری در هر استان وجود دارد.

مهدی نژاد با تأکید بر اینکه در سال ۲۰۱۱ رتبه شاخص نوآوری در کشورمان پایین بود، بیان کرد: ولی این رتبه در سال ۲۰۲۲ به رتبه ۵۳ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۶۵ هزار دانشجوی دکترای تخصصی و ۱۵ هزار دانش آموخته در کشورمان داریم، متذکر شد: مسیر حرکت علمی ایران بسیار روشن است و در راستای سرمایه گذاری قرار دارد.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه با گسترش علم و دانش، جامعه به دنبال تمدن نوین است و در کنار حرکت رو به جلو نگاه به آینده هم باید در اولویت باشد، یادآور شد: باید به جایگاه علم و فناوری در کشور توجه ویژه شود و با مدیریت صحیح و درست در این مسیر گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه مهمترین گام در حوزه فناوری نگاه به ۲۰ سال آینده است و باید براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیدگاه معظم له در سه حوزه اقتصاد، علم و فرهنگ توجه خاص داشته باشیم، گفت: امروزه سرعت فناوری ها در دنیا بسیار بالا است و ایران در زمینه انتشار مقالات علمی نیز رشد بالایی داشته و باید تلاش ها بر آن باشد تا همچنان در مسیر رشد باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.